saueboy Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 jeg har nå instalert min ny ssd i pcn , men så finner jeg den ikke på min datamaskin. leste at reinstall av win7 fikser det for deg , men er ikke helt sikker på om den er riktig tilkoblet. på hk har jeg både svart og hvit SATA tilkobling , er det noen forskjell på dem ? jeg har den i den svarte nå. er det noe forskjell på ledningene har et par forskjellige mvh saueboy Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Sata kabel er ikke nøye, bare pass på at du kobler den i sata 3 (6gbps) port. Og at du har sata configuration til AHCI mode, og ikke ide i bios. Lenke til kommentar
saueboy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) jeg må ikke ha noe driver ? ssd er litt nytt for meg i bios på SATA configuration så kunne jeg velge AHCI og ide . hvis jeg valgte ide kom ikke noe opp men når jeg valgte AHCI så kunne jeg velge SATA 1-6 hot plug og ta enable eller disable da tok jeg enable på den porten jeg hadde ssd tilkoblet.(koblet til 6GB/S SATA ) hvis jeg hadde den på AHCI så fikk jeg bare bluescreen så den måtte være på ide så var det external 6GB/S controller mode . der kunne jeg også velge mellom AHCI og ide jeg la ved et bilde jog det oppsette ble det bluescreen av så jeg byttet 6GB/S over til AHCI og SATA configuration til ide. men jeg finner forsatt ikke ssd`en Endret 26. april 2012 av saueboy Lenke til kommentar
Switters Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Hvis OS er installert mens den sto i IDE-mode må du gjøre endringer i registeret for å unngå BSOD. Bildet under er klippet fra SSD-benche tråden og viser hva du må gjøre: Hvis det ikke er OS på SSD'en skjønner jeg ikke hvorfor du får BSOD, men da må du inn i diskbehandlingen i Windows og formatere den der. Ligger under "lag og formater harddiskpartisjoner" Administrative verktøy finner du på kontrollpanelet. Endret 26. april 2012 av Switters Lenke til kommentar
saueboy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 vet ikke om dette gjorde noen klokere eller dette , den skal være et sted ser det ut som , men jeg finner det ikke Lenke til kommentar
saueboy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 tror jeg har finni ut feilen nå , men vet ikke hvordan det fikses. når jeg tar på AHCI på SATA Mode så blir ssd`en satt til å være bootdevice , så hvis jeg bytter tilbake til den gammle hardisken som bootdevice så blir instillingene bytta tilbake til ide. er det noen måte jeg kan fikse det på ? kan det være et alternativ å formatere den gammle hardisken og fikse til AHCI så koble ut den gammle og instalere win7 på ssd`en så koble i den gammle igjen ? isåfall , hvordan skal instillingen være på SATA Mode og eksternal SATA 6GB/S controller mode ? skal jeg kun ha enabled på den hvor jeg har ssd`en kobla i ? eller på alle , eller på de jeg har noe koblet i ? Lenke til kommentar
saueboy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 nå fikk jeg formatert den og den dukket opp på min datamaskin , så vil det da si at den funker som den skal (viktigst er hastigheten ) ? har tenkt til å formatere den gammle og instalere OS på ssd`en , vil dette da gå smertefritt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå