Gå til innhold

ssd intel520 60 gb

Anbefalte innlegg

jeg har nå instalert min ny ssd i pcn , men så finner jeg den ikke på min datamaskin.

leste at reinstall av win7 fikser det for deg , men er ikke helt sikker på om den er riktig tilkoblet.

på hk har jeg både svart og hvit SATA tilkobling , er det noen forskjell på dem ? jeg har den i den svarte nå.

er det noe forskjell på ledningene har et par forskjellige

mvh saueboy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg må ikke ha noe driver ?

ssd er litt nytt for meg :p

i bios på SATA configuration så kunne jeg velge AHCI og ide . hvis jeg valgte ide kom ikke noe opp men når jeg valgte AHCI så kunne jeg velge SATA 1-6 hot plug og ta enable eller disable

da tok jeg enable på den porten jeg hadde ssd tilkoblet.(koblet til 6GB/S SATA )

hvis jeg hadde den på AHCI så fikk jeg bare bluescreen så den måtte være på ide

så var det external 6GB/S controller mode . der kunne jeg også velge mellom AHCI og ide

jeg la ved et bilde jog det oppsette ble det bluescreen av så jeg byttet 6GB/S over til AHCI og SATA configuration til ide.

men jeg finner forsatt ikke ssd`en

post-273491-0-99346500-1335464709_thumb.jpg

Endret av saueboy
Lenke til kommentar

Hvis OS er installert mens den sto i IDE-mode må du gjøre endringer i registeret for å unngå BSOD. Bildet under er klippet fra SSD-benche tråden og viser hva du må gjøre:

post-67869-0-38633200-1335466077_thumb.png

Hvis det ikke er OS på SSD'en skjønner jeg ikke hvorfor du får BSOD, men da må du inn i diskbehandlingen i Windows og formatere den der.

post-67869-0-13261900-1335466326_thumb.png

Ligger under "lag og formater harddiskpartisjoner" Administrative verktøy finner du på kontrollpanelet.

Endret av Switters
Lenke til kommentar

tror jeg har finni ut feilen nå , men vet ikke hvordan det fikses.

når jeg tar på AHCI på SATA Mode så blir ssd`en satt til å være bootdevice , så hvis jeg bytter tilbake til den gammle hardisken som bootdevice så blir instillingene bytta tilbake til ide.

er det noen måte jeg kan fikse det på ?

kan det være et alternativ å formatere den gammle hardisken og fikse til AHCI så koble ut den gammle og instalere win7 på ssd`en så koble i den gammle igjen ?

isåfall , hvordan skal instillingen være på SATA Mode og eksternal SATA 6GB/S controller mode ?

post-273491-0-84109300-1335472146_thumb.jpg

skal jeg kun ha enabled på den hvor jeg har ssd`en kobla i ? eller på alle , eller på de jeg har noe koblet i ?

Lenke til kommentar

nå fikk jeg formatert den og den dukket opp på min datamaskin , så vil det da si at den funker som den skal (viktigst er hastigheten :p) ?

har tenkt til å formatere den gammle og instalere OS på ssd`en , vil dette da gå smertefritt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...