Pseudopod Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hei, jeg ser etter en gamepad med trykksensitive knapper, likens som på Dualshock 2/3. Jeg har sett meg litt rundt, men har ikke klart å finne noe enda. Jeg snakker nå ikke spesifikt om de åpenbare L2/R2 skulderknappene på Dualshock 3. Samtlige (unntatt start/select og (kanskje) dpad) andre knapper på den kontrolleren merker også om du trykker hardt eller svakt, og det er denne funksjonaliteten jeg ser etter på en PC gamepad. Kjekt om gamepaden også knapper tilsvarende L3/R3, selv om dette ikke er like viktig. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor ikke bare bruke en PS3 kontroller? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Fordi de tredjepartsdriverene som eksisterer til Windows går via directinput-APIen, og denne APIen støtter ikke trykksensitivitet på vanlige knapper. Jeg har allerede en DS3 tilkoblet PCen min, men får ikke trykksensivitet på annet enn L2/R2. Det er ikke mange spill som drar nytte av trykksensitivitet på flere knapper, men noen av de jeg ønsker å emulere gjør det. Hovedsaklig Star Ocean 3, GT4, MGS2 og MGS3. Det er viktig nok for meg til at jeg gidder bruke penger på det om det i det hele tatt eksisterer. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Er PS3 driveren åpen? Kan du finne dokumentasjon på håndkontrollere i Windows? Skal da ikke være så vanskelig å få porta over. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 PS3driveren er ikke åpen, ikke den jeg kjenner til i alle fall. Den er reverse engineered av et kinesisk firma som tilbyr den mot reklamebannere i innstillingsvinduet eller noe slik. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Er vel ikke så mye å gjøre. PS3 SDKen kan du finne på internet, den har nok en løsning for det til Windows. Men så spørs det hvor fleksibel den er da. Mulig du må ha en PS3 på i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 jeg er heller ikke en god nok koder til å gjøre noe slik selv Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 PS3 SDKen er ikke bare en rekke med APIer, men også GUI verktøy hvor du klikker på ting. Å synce kontrolleren er nok bare en checkbox et sted. Kan se på det i morgen og se om jeg finner noe. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 (endret) Vel, det å koble PS3 kontrolleren til PCen og bruke den som en standard directinput kontroller er en grei nok sak, men siden directinput har en begrenset støtte for trykksensitive knapper så tillater den ikke nok akser til å gjøre alle (ingen av de, egentlig) frontknappene trykksensitive. Samtidig så er man avhengig av at man fremdeles klarer å videreføre denne informasjonen til PS2-emulatoren jeg har tenkt å bruke den i lag med. Emulatoren godtar directinput, xinput, og raw input, men jeg har ikke fått til å få den til å oppdage kontrolleren i det hele tatt i raw modus. Det er mulig at windows tar kontrollen og tvinger den igjennom dinput-APIen, men jeg er ikke sikker Endret 13. mai 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå