Coa Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor alle maser om proteinpulver, skal du bli større må du få i deg nok mat, litt proteinpulver har svinnende lite å si i det store og hele. Det er kalorier som gjelder. Det handler om å spise mye. Nøtter, kjøtt, havregryn, kylling, pizza, melk,, nudler, egg, grønnasker, samme hva det er for noe, bare du får i deg nok. Har du dårlig tid kan du bøtte nedpå et par liter helmelk om dagen i tillegg til alt annet du spiser, det burde gjøre jobben. Kombinerer du det med trening så kan du legge på deg litt muskler også, ikke bare fett. Glem proteinpulver, det er mye som er viktigere enn det. Endret 26. april 2012 av Coa Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Sant som Coa sier. Proteinpulver er ingen nødvendighet for deg. Du må heller få i deg mer mat, fordi du garantert er underernært. Ikke bare med proteiner, men også alt annet. Du er i en vokseperiode, så det er bare bra at du spiser mer. I tillegg vil du nok av natur legge på deg ettersom du er i puberteten. Endret 26. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
geir1234 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Geir1234, hvor gammel er du? Husk å tren ben, veldig mange som glemmer det jeg er 17 år gamel Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Så burde jeg drite i det da? Pappa er ikke villig til å betale da han nettopp kjøpte PC til meg for 10k og han tror det er farlig og at det jeg driver med er å bole. Så protein greier blir VELDIG dyrt og rekker ikke budjsettet mitt som er 500 kroner i måneden? Altså, skal jeg spise havregryn til frokost? det er vel ikke ordentlig frokost.. det jeg trodde ved protein var at jeg skulle ta det før trening også trene sånn at proteinen hjelper å bygge muskler mens jeg trener med vekter tenkte å trene hjemme jeg da hvis jeg tar så mange shake så holder jo ikke 400g en uke engang.. det er rett og slett unødvendig kan dere fortelle meg mer om havregryn? er det ordentlig frokost med proteiner i seg? blir mann tykkere av det? og alt annet...? bare forklar i vei også hvis dere gidder, siden JEG er NOOB ang. protein osv.. kan dere skrive ting ned som om det sitter en fra en annen planet og ikke vet en eneste dritt om protein??? Anonym poster: a7ae42f4067821a233a8dfc19dbf2871 Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Tøv. Drikker du en proteinshake om dagen, vil overskuddet av proteiner som musklene ikke trenger bli fett = du legger på deg. Som jeg har sagt, en pose til 150 kr holder i 1 måned. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Tøv. Drikker du en proteinshake om dagen, vil overskuddet av proteiner som musklene ikke trenger bli fett = du legger på deg. Som jeg har sagt, en pose til 150 kr holder i 1 måned. send link da som er fra proteinfabrikken Anonym poster: a7ae42f4067821a233a8dfc19dbf2871 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 I forhold til BMI (kropsmasseindeks) så er du veldig undervektig i forhold til 164 cm og 40 kg. BMI'en din ligger på 14,87 og under 18,5 regnes som undervektig, så det er viktig at du kommer deg opp i normalskiktet ved å legge på deg rundt 10 kg. Nå kan jo årsaken til at du er undervektig være så mangt. Det kan ligge i vaner, psyken og fysiologien. Er det noe mat du synes er godt som du ikke blir kvalm av ? Er det lenge siden du begynte å få problemer med spisingen eller har det vært sånn lenge ? Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Tøv. Drikker du en proteinshake om dagen, vil overskuddet av proteiner som musklene ikke trenger bli fett = du legger på deg. Som jeg har sagt, en pose til 150 kr holder i 1 måned. send link da som er fra proteinfabrikken Anonym poster: a7ae42f4067821a233a8dfc19dbf2871 http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80 Here you go. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Tror ikke du får noen særlig bedre frokost en havregryn. Blander du med frukt, og ikke bruker sukker, er det mettende og veldig sunt. Det er vel frokosten til både boksere og vekt/styrkeløftere generelt. Hvordan skal 1kg proteinpulver holde til en hel måned? Det er vel 30 gram om dagen. Synes du heller bør fokusere på et ordentlig kosthold før du beveger deg inn på proteinpulver Endret 26. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Da driter jeg i proteinpulver og bare trener tørr med vekter.. eller kan jeg gjøre noe annet som f.eks hverdagslige spiselige ting med protein i seg?? hvordan kan jeg legge på 10 kilo c.a på under 1 uke? Anonym poster: a7ae42f4067821a233a8dfc19dbf2871 Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 10 kg på under en uke? Er du seriøs? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 10 kg på under en uke er altfor mye. De fleste legger på 2 kg hver treningsøkt. Så hvis du trener 3 dager i uka, så legger du på 6 kg på en uke. Dette er relativt lett i begynnelsen, men etter en stund vil du være på såpass høy vekt at å legge på 2 kg per økt begynner å bli veldig tungt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Hvrordan legger jeg på da? uten protein greie man må kjøpe? noen som kan fortelle meg HVORDAN jeg kan gå opp i 10 kilo på under 2 uker? elns?+ også lruer jeg på om man får kjøpt havregryn på Kiwi, hvor mye det koster og om det er noe aldersgreier ellernosånt? og om det er godt og om jeg liker det Anonym poster: a7ae42f4067821a233a8dfc19dbf2871 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Aldersgrense på å kjøpe havregryn? lol nei, Men hvorfor skal du gå opp i vekt så jævla fort? bare få i deg mer kalorier en det du forbrenner, easy as that. Endret 26. april 2012 av Ownbeef Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Du må nesten forklare litt bedre, for det er mulig jeg misforstår. Mener du legge på vekter, eller at DU legger på deg i kilo? Det skal godt gjøres å gå opp 10 kilo i kroppsvekt på 2 uker, men du kan klare å legge til 10 kg på vektstanga på 2 uker. Havregryn koster under 10 kroner for 700 gram tror jeg. Om du liker det er nok opp til deg selv. Vi er alle forskjellige når det kommer til smak. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Så dere mener jeg skal SPISE veldig mye og tvinge meg (vanlig måltid?) til å spise mye vanlig mat? Eller at jeg skal spise havregryn til middag, også vanlig måltid, så havregryn til nattmat? hva menes med å spise kalorier og forbrenning? Anonym poster: a7ae42f4067821a233a8dfc19dbf2871 Jeg mener kilo i vekt.. altså, hvor mye JEG veier Anonym poster: a7ae42f4067821a233a8dfc19dbf2871 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Havregryn passer til frokost og kveldsmat, ettersom det er sunt og mettende. Du sover i tillegg bedre på en mett mage. Søvn er veldig viktig, så husk det. Få deg 8 timer søvn hver natt, minst. Du skal ikke tvinge i deg mat, men du må spise mer. Du sier jo selv at du ikke spiser frokost, eller at du spiser på skolen. Du sier du ikke klarer en brødskive, og at du kaster den. Du sier at du bare spiser litt snacks etter skolen. Dette er ikke nok. Du må spise et greit måltid med frokost. Havregryn eller egg. Så må du spise en ordentlig lunsj på skolen. Når du kommer hjem så er det greit å ta seg noe som kalles mellommåltid. Dette kan for eksempel være en banan. Til middag så spiser du et ordentlig godt måltid, og så tar du litt havregryn til kvelds. Du skal ikke tvinge i deg mat, men du må spise til du får en metthetsfølelse. Ikke overmett, og ikke spis for lite slik at du fortsatt føler deg sulten. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Begynner å tvile på om du er seriøs når du spør om det er aldersgrense på havregryn. Får lite lyst til å gi fornuftige svar da. Lenke til kommentar
MakaroniGryte Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Spis pølser med poteter, feit brunsaus og ertestuing. Hadde en lengre periode der jeg nesten levde på dette for at det er så sinnsykt godt, men jeg måtte beherske meg da jeg begynte å nærme meg 100 kilo. Endret 26. april 2012 av MakaroniGryte Lenke til kommentar
Jenbu Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Ettersom kroppen din ikke er vant til å trene, burde du begynne lett slik at kroppen din tilpasser seg dette. Dette er nødvendig for å ikke få skader. Så jeg ville ha starte lett de første ukene uansett hva du trener, og dermed legge på litt ca hver måned(for å være sikker på at du ikke får skade). Ett tips: ta deg et glass melk med sjokoladepulver etter trening. Funker som en fattigmanns proteinshake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå