Gå til innhold

Ser ut til at vi endelig får steam til Linux!


Anbefalte innlegg

Det du drar ut der er hva de har gjort og gjør i øyeblikket, som også blir presentert i begynnelsen av blogg innlegget

In this initial post, we’ll introduce the team (and a bit of its history) and then give you a snapshot of what we’re currently doing.

 

De sier klart og tydelig at de ønsker å støtte flere distribusjoner, men at det er betinget av "on the success of our efforts around Ubuntu". Så kommer det an på hva de legger i "success of our efforts". Om det er hvor flinke de er med linux utvikling eller populariteten til Steam på Ubuntu (eller noe annet).

 

Selvsagt! Ved å lage klienter som er distro-spesifikke vil vi se et hav av hacks, fragmentering og dårlig strøm av felles support (á slik det er med Ubuntu allerede vs. resten av distribusjonene).

Du bommer på/glemmer ett av kriteriene mine. Det fungerer optimalt, hvor er sluttbruker problematikken? Det kan være ett problem for Valves utviklere, men det blir deres problem å løse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du drar ut der er hva de har gjort og gjør i øyeblikket, som også blir presentert i begynnelsen av blogg innlegget

In this initial post, we’ll introduce the team (and a bit of its history) and then give you a snapshot of what we’re currently doing.

Irrelevant. Jeg håper ikke det jeg nevner er scenarioet og at det blir f. eks lansert en versjon for Ubuntu og det er hacky å få til på andre distros pga. miljøene rett og slett er forskjellige. Med tid så tror jeg det kommer til å komme på plass for Linux som plattform, men liker ikke formuleringen deres og er småskeptisk til akkurat det.

 

Selvsagt! Ved å lage klienter som er distro-spesifikke vil vi se et hav av hacks, fragmentering og dårlig strøm av felles support (á slik det er med Ubuntu allerede vs. resten av distribusjonene).

Du bommer på/glemmer ett av kriteriene mine. Det fungerer optimalt, hvor er sluttbruker problematikken? Det kan være ett problem for Valves utviklere, men det blir deres problem å løse.

Hva er poenget i å diskutere et fantasiscenario?

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Kanskje ikke mange som har fulgt med eller brydd seg men...

 

Croteam(utvikler av Serious Sam 3) nevner flere spill en bare Left 4 Dead vil også komme til linux betaen for steam:

 

En gruppe for linux betaen er tilgjengelig her:

http://steamcommunity.com/games/221410

Spørreskjemaet er i en link i forrige innlegg hvis noen vil melde seg på.

 

Inkludert så har man her en liste med spill som har fått linux registrert som valid os på spillene for steam:

http://www.gamingonlinux.com/index.php?threads/steam-cdr-recap.1130/

 

Begynner å bli heftigt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...