okrkris Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 dere ser temaet mitt. bare lurer Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 ...og når folk selger brukt til samme pris som nytt? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 å kjøpe brukt kan jo være ganske lurt til tider da, siden det ofte koster bare halve prisen av nytt, men det er jo ingen garanti for hva du får da selvsagt.. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvis man har litt peil på data så kan man faktisk komme over en god del tilbud som er bra. Hvis man ikke har peil så anbefaler jeg ikke å kjøpe datautstyr på qxl.no :wink: Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Greit, du risikerer å bli lurt/få defekte varer, men hvis du luker bort varegruppene som det er mest risiko med så har du ofte en bra deal. Kjøpte f.eks totalt 768MB pc133 ram til serveren min for det samme som 256MB koster nytt (+ noen kroner). Da har jeg ikke regnet med brikken på 128MB som skulle vært 256... Denne solgte jeg elegant videre med et tap på 50,- Fortjeneste totalt kontra nytt: ca 1350,- (sammenlignet med billigste 256MB brikke hos komplett) Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt? Data og bil er de med størst verditap Brukt koster som regel under 50% av nytt Lenke til kommentar
Dezept Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 brukt hardware er innkjørt Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 brukt utstyr er ofte slik at du aner ikke hva forrige eier har gjort med det tenk om det er klokka til de grader og nesten utslitt på den måten Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt? håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Argh ja! PC 800 mhz til 5000 kr? det er så tullete at jeg blir sint, selv om en slik maskin kostet 15000 for 5 år siden.. huff.. Lenke til kommentar
egils Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Denne fikk jeg for to uker siden :smile: Hei , så deres annonse på hardware.no Jeg har en AMD XP 2000 som jeg vurderer å selge , Den er montert i pc-en enda : Pris kr 550.- Har også en 60GB IBM 7200rpm harddisk som jeg skal selge , grunnet overgang til S-ata disk : Pris kr 650.- Send meg en mail vist dette er av interesse. Her er mitt svar til han: Hei Reidar, du er vel litt dyr tror jeg, xp 2000 koster 505,- kroner ny. harddisken koster 558,- kroner for ny.Du får se om vil selge noe billigere. Synes ikke det er riktig å betale mer enn halvparten av ny pris for brukte pc deler. Hørte ikke mer fra han Jeg kjøper en del brukte data deler, men tror ikke det er noe som er vanskeligere å få kjøpt billig enn brukte harddisker. Hd'er ligger alltid tett opp til og ofte over nypris. P.S. Er det noen som vil selge en billig hd og et billig socket A hovedkort? Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt? håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for! Lenke til kommentar
Miks_AI Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt? håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for! Hvem kjøpte han den for? Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt? håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for! Hvem kjøpte han den for? eh... det var jo du!! du kjøpte jo pc til 8300 å noe så skulle du prøve å legge den ut på qxl for 15000!nok of topic Miks ai! vi tar resten i PM! Lenke til kommentar
Miks_AI Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt? håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for! Hvem kjøpte han den for? eh... det var jo du!! du kjøpte jo pc til 7000 å noe så skulle du prøve å legge den ut på qxl for 15000!men nok om det! Nei jeg har aldri gjort det Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ting som CPU/RAM og slikt er jo egentlig genialt å kjøpe brukt. Det er liksom ikke produkter som blir slitt. Det er mer enten funker de, eller så funker de ikke. Lenke til kommentar
Miks_AI Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvor har du fått det fra at brukt er nesten like dyrt som nytt? håpefulle fjortiser som legger ut "kraftpakkene" sine på qxl og forventer å få mer enn de betalte.. det gir et sånt inntrykk. om de noensinne får solgt pc'ene sine, derimot, er det ingen som vet. men, det er ikke dermed sagt at brukt utstyr er dyrt.. man må bare luke vekk dritten først. før eller siden gjør man et varp. ja kjenner en som skulle legge pc'n ut på qxl me den prisøkning på 5000 :o en han kjøpte den for! Hvem kjøpte han den for? eh... det var jo du!! du kjøpte jo pc til 8300 å noe så skulle du prøve å legge den ut på qxl for 15000!nok of topic redigert no for at jeg sendte pm til deg, men jeg har aldri lagt den ut på qxl! Spøket bare litt til deg husker du vel Lenke til kommentar
0wn4g3 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Kjøpte en moterola acompli for en lang tid tilbake siden, som var meget pent brukt med alt tileggsutstyr + en bok om jave me. Fikk det for 2000k, mobilen ville ha kosta ny da uten abm rundt 5k:) Så ikke si at brukt er dumt, Lenke til kommentar
Raper Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Så er jo spørsmålet.Hva gjør dere med det utstyret som dere bytter ut?Selv har jeg en bod med data komponenter som kunne antakelig blitt satt sammen til en hel pc. Man får jo så lite for det brukte at jeg ikke har sett vitsen med å prøve å selge det. Hva gjør dere som bytter ut komponenter relativt ofte?Kaster dere det? Lenke til kommentar
Neme Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Så er jo spørsmålet.Hva gjør dere med det utstyret som dere bytterut?Selv har jeg en bod med data komponenter som kunne antakelig blitt satt sammen til en hel pc. Man får jo så lite for det brukte at jeg ikke har sett vitsen med å prøve å selge det. Hva gjør dere som bytter ut komponenter relativt ofte?Kaster dere det? Jeg dytter alt sammen inn i skapet. Jeg har vel nok utstyr til å sette samen 2-3 PC'er (uten skjermer, de selges) Lenke til kommentar
Raper Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Åh takk skal du ha nemetiss.You have made my day og gitt meg litt bedre samvittighet for alt som ligger i boden. Jeg lar det bare ligge der jeg og.Ser det jo ikke når døra er igjen...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå