CapitalSheep Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) For et par uker siden, sendte jeg en Logitech G500 mus inn til netshop grunnet brud i ledningen. Etter 3 uker uten å ha hørt noe fra de, sende jeg en e-post og lurte på statusen på produktet. Da fikk jeg e-posten tilbake de de sa dette. "Vi mener at denne muligens ikke går på reklamasjon grunnet vesentlig slitasje og tilgriset produkt." For det første så har ikke produktet vesentlig slitasje og er ikke tilgriset. Musen har en mindre slitasje på venstre side der du har tommelen hvor gummibelegget har forsvunnet. Når det kommer til at produktet er tilgriset må jeg si at jeg er overasket. Den er kanskje ikke perfekt, men jeg vill langt fra kalle den tilgriset. Vet ikke helt hva de forventer av en gaming mus. Men uansett, burde dette stoppe den fra å gå igjennom reklamasjon? Problemet her er at det er brudd i ledningen. Det at den er tilgriset eller har slitemerker har ingenting med ledningen å gjøre. Jeg regner med de ikke forventer å få inn et ubrukt produkt. Endret 26. april 2012 av mas222 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hvis det bare er et par uker siden så har du ekstra rettigheter. Innenfor et halvt år etter kjøpet har butikken bevisbyrden. Det vil si at de må bevise sammenheng mellom tilgrisingen og problemet ditt! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hvis det bare er et par uker siden så har du ekstra rettigheter. Innenfor et halvt år etter kjøpet har butikken bevisbyrden. Det vil si at de må bevise sammenheng mellom tilgrisingen og problemet ditt! Korrekt, men skivebom. Hvor leser du alderen på produktet fra? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Brudd i ledningen oppstår som oftest på grunn at ledningen har blitt behandlet på feil måte (ligget i klem, bøyd kraftig så det har oppstått en knekk, utsatt for mye strekk eller lignende). Dette er ikke reklamasjonsgrunnlag. Men som 3irik sier så ligger bevisbyrden på butikken de første seks månedene, men det kan holde om de finner et brudd på ledningen og viser til et bilde av dette. Litt avhengig av hvordan skaden ser ut. Etter seks måneder sliter du med å få gjennom saken om de eller verkstedet mener at bruddet kommer av slitasje eller uriktig bruk. Det er tross alt en fysisk skade, som mest sannsynlig har oppstått i løpet av tiden du har hatt musen ettersom den har fungert før, og da spesielt om du har hatt musen i mer enn seks måneder. Tilgrising som ikke kan ha en direkte årsakssammenheng med skaden, skal ikke være en faktor i om saken blir godkjent eller ikke. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Musen er nok mer enn 6 måner, men netshop har ikke nevnt noe om det. Musen har vært pent brukt, så jeg var ganske overasket da jeg oppdaget at brud i ledningen var problemet. Det er ingen fysisk skade på utsiden av ledningen. Problemet er på innsiden hvor ledningene har kortsluttet eller mistet kontakten. Virkes ut som om de skal lage big deal ut av urelevante ting. Musen er hos leverandøren for nærmere undersøkelse for øyeblikket, så få se hva som skjer. Endret 26. april 2012 av mas222 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Ta en telefon til Logitech kundesupport, en av de absolutt beste telefonsupportene jeg har opplevd. Gi de kvittering. Få ny mus i posten. Voila. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hvis det bare er et par uker siden så har du ekstra rettigheter. Innenfor et halvt år etter kjøpet har butikken bevisbyrden. Det vil si at de må bevise sammenheng mellom tilgrisingen og problemet ditt! Korrekt, men skivebom. Hvor leser du alderen på produktet fra? Trodde at de to ukene var når musa var KJØPT... jaja. Ring logitech! fikk også superservice fra dem tidligere. Og det var etter at produktet var over 5 år Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Opplevd en liknende hendelse hos netshop for en del år siden, sluttet å bruke den butikken. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Ta en telefon til Logitech kundesupport, en av de absolutt beste telefonsupportene jeg har opplevd. Gi de kvittering. Få ny mus i posten. Voila. What he said! Drit i netshop, gå rett på logitech. De sendte meg høyttalersett med bud i løpet av to dager da bassen min røyk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå