titus Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 10/100 Mbit nettverkskort er ingen stor utgift med pris fra kr 80 til kr 135 på Komplett: http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...D=21&t=1793&l=3 Jeg forstår imidlertid ikke hva som er forskjellen på disse kortene (bortsett fra at noen støtter Wake on Lan)... Betyr det det noe om det er Realtek, Davicom eller ADMtek chip? Takknemlig for råd og vink om dette. Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Tror ikke det er noen stor forskjell på nettverkskortene i dag. Jeg kjøpte det billigste jeg fant til en server og et par andre maskiner som jeg har i nettverk hjemme, og de fungerer som fy. 8) Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 De har noen ekstra funksjoner etc Edit: + at de litt dyrere nettverks kortene følger det med drivere til mange os over os versoner. noe jeg har merket selv er at billige nic ryker litt lett. mista 3 stk på kort tid, noen jeg kjøpte til 66kr pr stk Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg er innmari glad i SMC og Intel kort. Fungerer som bare det, og driver'ne til linux er veldig greie.... Utrolig stabile kort. SMC har vært standard-kortet på jobben med rundt 1000 PCer de siste årene... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Sunsway/ST Lab PCI 10/100 Mbps NIC holder i lange baner. Koster kr. 73 hos Komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=21&s=pl Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg har en god del 100Mbit kort liggende. Salig blanding av merker og chip på dem. Før når korta kosta endel så merka jeg på CPU belastning, og maks hastighet om det var et kvalitetskort fra f.eks 3com eller ikke. Nå derimot så merker jeg null forskjell. Så selv ville jeg bare kjøpt det billigste kortet eller mest trolig spandert 4-500 kroner på en gigabits kort. Lenke til kommentar
titus Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Takker for svar Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Anbefaler ikke CNet kort. De har en tendens til å ikke merke at de er koblet til switch (TP må plugges ut og inn, kortene lyser likevel).. Har merket det endel på LAN jeg var crew på Jeg kjøper vanligvis kort med Realtech 8139 chipset, har aldri hatt problemer med dem og støtten er fin under linux. Lenke til kommentar
oyvindr Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg har bare en ting å si, rettere sagt paste, angående realtek, som forøvrig de aller fleste billigkort er basert på: /* * The RealTek 8139 PCI NIC redefines the meaning of 'low end.' This is * probably the worst PCI ethernet controller ever made, with the possible * exception of the FEAST chip made by SMC. The 8139 supports bus-master * DMA, but it has a terrible interface that nullifies any performance * gains that bus-master DMA usually offers. Dette er ordene til han som skrev driveren i freebsd, regner med han vet hva han snakker om Det føles forøvrig veldig godt å kaste et buggende realtek kort i søpla og erstatte det med et Intel NIC. Kortet for oss som syns at også fritid er penger. Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det meste fungerer.. er like fornøyd med mitt SMC kort som mitt clas ohlson wlinx kort Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 De fleset fungere greit nok, men selv liker jeg å ha det som yter best. Og da er litt dyre kort mye bedre på ytelse (avhengig av belastning). Selv har jeg et Interl Pro+ 100 Management nic og det har RemoteBoot og autosensing av UTP og STP kabel (du slipper å bruke krysset kabel hvis du har 2 pc med dette kortet). Og driverstøtte til nesten alle OS jeg bruker. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har et Intel Pro 100+ innebygged på mitt Intel STL2 (dual p3) og jeg må si at det er ganske flott. Ved kjøp av 100Mb NIC så tror jeg ikke at merke gjør noe særlig, men Gb NIC hadde jeg kjøpt fra Intel. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Yndlings nicket mit er intel nicet Kan jo slå til med no skikkelig intel saker, pci-x gigabit til 500 -600$ http://www.pcisig.com/specifications/pcix_20 <- ot Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Her har du et NIC som passer i den porten din. Til 60k. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Anbefaler kort fra SMC. de er veldig ålreit å ha med å gjøre og har lite feil. Dessuten er de lette å få til å fungere under Linux og BSD. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 smc, 3com, og tilnød intell. Det eer dei tre beste. Hvilken du velger er smak og behag, og litt kva ekstra funksjoner du er ute etter. (f.eks. 3com leverer med prog for analyse/mapping/feilsøking med enkelte kort) Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Det er vel like greit å investere i et gbit-kort når man først skal kjøpe nå. Det er forøvrig ikke likegyldig hva slags kort man kjøper, noen kort har elendig støtte i f.eks. linux og andre bruker en hel del mer CPU enn de bør gjøre. Kort fra f.eks. 3com og intel går for å være gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå