Nilsen Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Ville bygge massivt anlegg, men fikk aldri svar fra politikerne. Cern dropper stort datasenter i Norge Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Wohooo.. Politikk er gøy. Lenke til kommentar
Populært innlegg setpos Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Eneste beslutningen politikerne klarte å ta raskt var å innføre overvåking av innbyggerne i, i form av DLD. De andre viktige beslutningene blir aldri tatt, med mindre de gir mer avgifter. 43 Lenke til kommentar
Populært innlegg FenrisC0de Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Trist... Det er vel det eneste man kan si om denne saken.. 20 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Dette er jo da ikke noe nytt i det hele tatt, facebook ville jo også gå inn for å bygge sin serverfarm her men flinke plitikere var jo trege på den også 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg lhegdal Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Dette var leit å høre. Tenk hva det kunne hatt å si for utbygging av infrastruktur i Norge.... 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Faller Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Jeg blir så irritert når jeg leser slike nyheter. Hvor inkompetente skal regjeringen være når det kommer til IT? Det virker nærmest som at de ikke bryr seg. På tross av at IKT er den tredje største næringen i Norge (Olje å første, Offshore på andre), så virker det som at de rett og slett gir pokker i denne sektoren og gjør helt andre ting. 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg Anatomimesteren Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Nå har jeg vurdert å aktivere den gamle kontoen her lenge nok. Dette var dråpen som fikk fart i aktiveringen. HERREGUD. Nå skjer dette søren meg igjen! Etter idiotien rundt Facebooks gigantbygg hadde jeg virkelig ikke trodd departementene skulle sløse bort en slik mulighet igjen! Virtuell lagring er både nåtid og fremtid og å kunne være en viktig aktør innen et så altomfattende område er tydeligvis ikke på Regjeringens agenda.. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ebbo Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Brenn steike for et drittland. Politikk må være det dummeste som finnes på jord. Blir rett og slett flau når slikt skjer. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg lavizh Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Atter igjen gjør de folkevalgte en elendig jobb. Dette hadde jo vært supert for Norge. 19 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Er ikke noe mindre flau nå enn forrige gang dette var oppe til diskusjon. Så til de grader trangsynt, korttenkt og inkompetent. Overrasket, DET er jeg desverre ikke 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg stigfjel Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Dette kan vi takke sosialistregjeringen for. Og alle dere som stemte sosialistisk er på en måte medansvarlige. 21 Lenke til kommentar
lfs Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Det er jo ingen direkte statlig utbygging av fiber, men det gis "bidrag" til private aktører for å bygge ut i ymse distrikter (som jeg har fått med meg). Men for at private aktører skal ha noen grunn til å bygge ut fiber nett nordover (Jepp, det bor faktisk folk nord for sinsen krysset!) så må det være næring til det. Ettersom det ikke legges store krefter i utbygging av infrastruktur (alt fra veier, strømnett etc.) nordpå så vil det ikke være attraktivt for større bedrifter å etablere seg der og dermed ingen grunn for å bygge ut fiber heller. Alle som har lagt et par timer i TheSettlers ser da den onde sirkelen ;-) 1 Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Dette er rett og slett flaut. Flaut. Dette kan vi takke sosialistregjeringen for. Og alle dere som stemte sosialistisk er på en måte medansvarlige. For en tullekommentar. Hva er det som er typisk "sosialistisk" ved å ikke svare på en forespørsel fra Cern, og hvorfor er alle som "stemte sosialistisk" medansvarlige? 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Purplehaze Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Norge har en geografi, politisk stabilitet, god tilgang på kaldt sjøvann, fornybar energi og en rekke tomme gruver som er meget godt egnet for datasentre. Så.. et datasenter gjemt bort inni et ferdig uthult fjell, drevet av fornybar energi og kjølt ned med sjøvann er IKKE noe å satse på? Jeg fatter ikke tankegangen. Finnes det NOE som helst negativt med det her? FFS slike ting kunne jo vært en skrytesak for kongeriket, ved å vise verden hvor grønne og fantastiske vi er her oppe i nord.Til og med politikerne (kanskje spesielt de) kunne solet seg i glansen av dette. Er det kanskje nok med miljøavgifter, CO2-kvoter, rushtidsavgifter og alt det der? Bryr vi oss nok da? Tenk om vi hadde hatt Facebook, CERN, IBM og andre enorme, internasjonale datasentre her til lands. Finnes det NOEN ulemper? Det kunne boostet utbygging av fiber og sysselsatt IT-folk og satt Norge på kartet når det gjelder slike ting, som igjen hadde tiltrekt flere. Bah. 17 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Helt på trynet... Måtte bare linke denne også: http://www.hardware.no/artikler/fiberutbygging-skal-ikke-vaere-en-offentlig-oppgave/107783 Bedriftene skaffer seg det de trenger de Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Velkommen til nissenes hjemland, hvor de fleste er fornøyd bare lua passer og grøten er på plass hver dag. 9 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Dette kan vi takke sosialistregjeringen for. Og alle dere som stemte sosialistisk er på en måte medansvarlige. Ja og det er moro at vi har 800k offentlige ansatte i dette landet som stemmer AP for å beholde jobben sin Demokrati sa du? 8 Lenke til kommentar
jakols Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Norske politikere er udugelige... 5 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Byråkratiet seirer igjen! 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå