dubitat Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hei Jeg har en S Ericsson xp active og jeg lurer på om jeg kan bruke en hvilken som helst kabel med mini- usb i ene enden og vanlig usb i andre? Jeg har for eks. en kabel til en gammel Nokia. Kan den brukes? Mvh dubitat Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 usb skal være usb både i kontaktform og spenning. Vi bytter ihvertfall kabler om hverandre på kamera, gps, og mobil uten problem. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg lader min Samsung Galaxy S2 med en Nokia-kabel. USB er USB. Det finnes flere forskjellige plugger. Den til venstre er mini-USB, og den til høyre er micro-USB. Mini brukes gjerne til kameraer og harddisker. Micro brukes til mobiler. Jeg vet ikke hvorfor. Men dine telefoner har sannsynligvis micro, og ikke mini som du sier. Uansett, hvis det passer bør det virke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Størrelsen har ofte med hvor mye strøm de kan overføre, dvs hvor lang ladetiden blir. Samtidig tar større kontakter mer plass, og det har man ikke plass til på mindre og tynne enheter som mobiler. Lenke til kommentar
dubitat Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Tusen takk for svar, alle sammen. Da er det som jeg trodde at usb er usb. Det er veldig greit å få det bekreftet Mvh Dubitat Alle to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå