Gå til innhold

Problemer med Exchange activsync etter oppgradering til Android 4.0.3


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg oppgraderte min HTC Sencesation igår til Android 4.0.3. Nå virker ikke activsync til Exchange. Får ikke synkronisert verken mail, kalender, kontaker eller oppgaver. Har prøvd å fjerne konto og legge inn på nytt. Prøvd å tilbakestille fabrikk instillinger. Får ikke dette til å fungere. Noen som har opplevd det samme? Evt har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg sliter med samme problem med min Samsung Galaxy S2 og Samsung sier at det ikke vil rette opp for å kunne synkronisere med Outlook 2003, men bare med 2010. Uaktuelt for meg å oppgradere et program som fungerer helt fint med mail, kontakter og kalender. Jeg har tatt kontakt med HTC for å høre om hva de sier om synkronisering. Er dette et Androidproblem kanskje styrt av Google?

Lenke til kommentar

Det er kun stock app som har problemer med activesync for exchange. Jeg anbefaler dere å laste ned TouchDown for Android på Google Play. Denne fungerer utmerket. Dere kan prøve den i 30 dager gratis før dere eventuelt kjøper den.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg sliter med samme problem med min Samsung Galaxy S2 og Samsung sier at det ikke vil rette opp for å kunne synkronisere med Outlook 2003, men bare med 2010. Uaktuelt for meg å oppgradere et program som fungerer helt fint med mail, kontakter og kalender. Jeg har tatt kontakt med HTC for å høre om hva de sier om synkronisering. Er dette et Androidproblem kanskje styrt av Google?

Altså - ActiveSync er for synkronisering mot Exchange (serveren). Hvilken versjon av klienten (Outlook) du tilfeldigvis bruker har ikke innvirkning på det.

 

Det er to måter å synkronisere en Android-telefon på i forhold til Microsoft sin mailløsning: server-basert (via ActiveSync) og klient-basert (via Outlook og et eller annet program fra telefonleverandøren installert på PC'en (Samsung Kies, for eksempel).

 

Hvis du har problemer med klient-basert synkronisering, så er det sannsynligvis leverandøren som må fikse problemet.

 

Hvis du har problemer med Activesync (serverbasert synkronisering), sjekk om du får noen feilmeldinger.

I noen tilfeller så kan det være at tidligere versjoner av Android ikke har vært helt sannferdige om hvilken funksjonalitet telefonen støtter (spesifikt: enhetskryptering). Dersom sikkerhetspolicyen i Exchange krever at telefonen skal ha enhetskryptering, og Android (nåværende versjon) forteller at den ikke har det, så får du ikke synkronisert. Kan omgås ved å gjøre unntak / endringer i sikkerhetspolicy (hvis bedriften godkjenner det).

 

(Touchdown håndterer all data inni selve programmet, og forteller Exchange hva Touchdown kan og ikke kan, ikke hva selve telefonen kan.)

Lenke til kommentar

Jeg ønsker en enkel og grei synkronisering Samsung Galacy S2 med Android 4.03 via usb med min pc som har Outlook 2003. Enkelt og greit som fungerte tidligere i år via KIES.

Samsung sier på sine sider at de uten problemer synkroniserer mot Outlook.

Det samme sier HTC og Iphone spesifiserer at det synkroniserer mot 2003, 2007 og 2010-versjonen av Outlook.

Synkronisering mot kontakter går bra, og hvorfor ikke mot kalender??

Jeg har fått vite at en med litt eldre Galaxy-modell som har en Android versjon lavere enn 4 går fint mot Outlook 2003, så jeg tror det er Android som er utfordringen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...