nomore Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hei! Er på jakt etter andres erfaring her. Eg er på jakt etter headsett som 2-4 personer skal bruke til intercom i en åpen båt, samt kunne kommunisere via eksternt VHF-utstyr. Headsettene skal brukes i støyfulle omgivelser(vind, bølger, motordur osv), må tåle regn og sjøsprut, og være driftssikre. Så langt har eg kommet over Peltor, som ser ut til å kunne oppfylle alle behov. Da kjøper vi et headsett pr bruker, en DECT-basestasjon og en DECT-sender pr headsett. Da får vi både intercom(med god lyd) og mulighet for å prate via VHF-sambandet. Eg venter på tilbud fra et par forhandlere her, men ønsker også innspill på alternative løsninger. Noen med erfaring her? Headsettene må være lukket, og skal ikke brukes med hjelm(men andre hodeplagg er aktuelt). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Har ikke peil Kanskje legge inn spørsmålet i forumer for de som driver med paintball, og andre sporter hvor kommunikasjon er viktig ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Kommunikasjon er viktig på mange områder. Det som skiller seg fra vårt behov nå og typisk paintball som du nevner eller snøsporter(og forsåvidt luftsporter) er støynivået i omgivelsene. Det er en åpen båt, som klarer 40 knop. Se for deg at tre personer i den båten skal prate mens motoren gir alt den har(2 meter unna), det blåser og det er hvite bølgetopper, og kanskje det regner i flere timer, og kommunikasjonen er livsviktig. Vi har ikke dette utstyret i dag, men ser behovet. Men om vi ikke kan oppfylle kravet om å kunne kommunisere underveis uten anstrengelser, med fokus på sjøen og styringen, så blir investeringen bortkastet, og droppet. Har søkt litt rundt og fellesnevneren for flere løsninger ser ut til å være et Peltor headsett. Enten koblet til en selvlaget fordelingsboks eller via Peltor sin fordelingsboks eller trådløse løsning(DECT). Vi trenger en trådløs løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå