_NympH Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hei. Hvordan setter jeg opp QoS Engine til å prioritere visse programmer overfor andre? Vet ikke mer hva jeg skal gjøre enn dette: http://imgur.com/B7evv Men når jeg slår på uTorrent, hører musikk fra Grooveshark eller Youtube, så har jeg fortsatt 150-220 ping. Hvordan gjør jeg så at spill er prioritert over uTorrent og nettleseren? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 QoS prioriterer ut hastigheten. Dersom du har torrent med tusenvis av connections vil "døra inn til ruteren" bli så full av torrentrafikk, at pingen går opp uansett. Beste råd er å redusere litt på max antall connections i torrentprogrammet, og se om ikke det hjelper. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Sett båndbredde i torrentprogrammet. Den reguleringen vil funke bedre enn QoS i DIR-655. Du kan eksperimenter med innstillinger mens du kjører f.eks ping vg.no Prøv først med 50% av maks hastighet. Har du 16/0,8Mbit-linje, så kan du prøve med hastighet i torrentprogram på 1MB/50kB som er 50% opp og ned. Lenke til kommentar
_NympH Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) @ Taxman & Jan Skrotnes: Takker for svarene deres. Så dette vil være samme resultat uansett hva, så lenge trafikken går ut? Som f.eks. surfing i YouTube o.l. Endret 26. april 2012 av _NympH Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Ping vil jo variere dersom du belaster linjen med mer enn bare torrent. Men du vil få begrenset båndbredden som tildeles torrentprogrammet, helt nøyaktig. Om det var det du mente? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå