Gå til innhold

Kommentarer til oppsett.

Anbefalte innlegg

post-273606-0-07589900-1335399548_thumb.png

Har ikke tenkt til å kjøpe helt enda, så kommer nok til å bytte prosessoren til en i5 3570k, og skjermkortet til et GTX 660/ti-670 viss jeg må vente så lenge.

Ellers, kommentarer?

Endret av john12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da går jeg heller for en 500GB HDD siden den koster mindre, + jeg har allerede noen gamle HDD'er. Men om den HDD'en der, den har "soft-sonic" motor. Hva vil det si? Gjør den seg ikke ganske lik Green disk da?

Og om kabinettet:

Kabinettet er en nyere versjon av orginalen kalt "210H". Se bilder.

Endret av john12
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke maskinen til ??

8GB ram syns jeg er litt lite.. (har 16 selv) sammen med "hastigheten" på rammen. (du har samme som meg der) men jeg syns 1600 blir litt tregt.

SSD disken kan du få mer igjen for og velge alternativ disk fra Corsair eller OCZ. selv kjører jeg på 120gb corsair GT. som gir samme/bedre ytelse og kosta ikke mer en 1000,- når jeg kjøpte de (tilbud)

men OCZ_agility diskene virker temmelig spenstige..

skjermkort der må du bare sette en "pris" ettersom de synker fort. og for hver dag som går, kommer du nærmere dagens toppmodell for fornuftige priser.

Men igjen.. fordel og vite hva du ønsker at maskinen skal være optimalisert mot.

Lenke til kommentar

ehm @troll?

Intel 520 er den mest anbefalte og stabile SSD disken, så jeg tror nok jeg går for den.

Å ved hjelp av oppsettet mitt kan du egentlig se hva maskinen skal brukes til.

8GB RAM er mer en nok til spilling, og holder til multitasking. Og clockspeed 1600mhz holder nok for meg.

Skjermkortet har jeg valgt fordi jeg syntes dette er ett skjermkort som er verdt pengene. Det er ikke overpriset, men forsatt veldigt bra, og viss du hadde lest over så var det eneste jeg lurte på hva som er forskjellen på en "sonic-motor" HDD og hva dere andre syntes om kabinettet. Selv syntes jeg det er verdt å kjøpe det, men jeg finner ikke noe informasjon om det så jeg er usikker.

Nenvte også at jeg kommer sannsynligvis til å bytte skjermkortet til GTX 660 ti som jeg håper havner på samme ytelse (litt mer forhåpentligvis) til mindre, eller samme pris som HD7870. Nevnte også at jeg kommer til å bytte ut CPU'en med en I5 3570k som antatt kommer ut den 29 april.

Endret av john12
Lenke til kommentar

Liker oppsettet, personlig syns jeg 60 Gb er litt for lite, men så lenge du holder store program og annet på 7200 rpm disken skal det vel gå bra. Liker heller ikke kabinettet, men igjen er det smak og behag :p

Antar du skal bruke PC-en til spilling og ellers normale "hjemmeting", og da skal 8 GB holde i massevis. Det som var nevn over angående hastigheten på minnet, er ikke helt sant, er minimal forskjell mellom 1600 og 1866++ for en normal bruker.

Lenke til kommentar

Kjøp en 120Gb eller mer Intel 520 disk. 60Gb er for lite.

Jeg hadde trodd jeg kunne ha alle spillene på SSDen men det har jeg ikke plass til. Måtte flytte hele steam mappen ( som er på MAAANGE Gb ). Mens jeg lot Battlefield mappa på litt over 15Gb være der. Jeg har en 128 Gb SSD.

Lenke til kommentar

Kjøp en 120Gb eller mer Intel 520 disk. 60Gb er for lite.

Jeg hadde trodd jeg kunne ha alle spillene på SSDen men det har jeg ikke plass til. Måtte flytte hele steam mappen ( som er på MAAANGE Gb ). Mens jeg lot Battlefield mappa på litt over 15Gb være der. Jeg har en 128 Gb SSD.

SRT eller bare å klare å holde ting som ikke trenger å være på SSDen, unna SSDen

Lenke til kommentar

du har jo mulighet for og kjøre SSDen som en "buffer" og få ca 90 % effekt fra SSDen og en hardisk med plassen..

Oppsettet ser greit ut.. men personlig så mener jeg fremdeles at 60 gb er for lite..

jeg kan ikke si noe spes om "sonic-motor" på disken.. ettersom jeg har kun hold meg til Western digital disker de siste 6-7 årene da jeg desverre har hatt mye feil med div andre merker oppigjennom... siden jeg startet med data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...