Gå til innhold

Server rapporterer feil CPU Hastighet

Anbefalte innlegg

Jeg har en server hos OVH som jeg kjører Ubuntu 11.10 server på. Her om dagen mens jeg drev å kjørte en del veldig tunge oppgaver på serveren over en ca. 3 timers tid hengte serveren seg plutselig og jeg måtte ta en "Hard reset". Dette gjorde jeg fra kontrollpanelet jeg har via web hos OVH. Dette fungerer uten problemer, og serveren kommer opp igjen. Men legger da merke til at CPU bruken har blitt høyere. Skjekker da CPU bruk i Webmin og CPU bruken er atskillig høyere en tidligere. Serveren kjører på en AMD Opteron™ Processor 4174 HE, 6 cores. En CPU som slik jeg skjønner det har 6 kjerner på 2300 MHz hver. Men problemet mitt er at webmin rapporterer dette om CPU:

CPU type: AMD Opteron™ Processor 4174 HE (800 MHz) , 6 cores

Er dette riktig? Om det er det som har stått der hele tiden eller kom etter at serveren ble restartet via kontrollpanelet vet jeg ikke. Finnes det noen annen måte å skjekke dette en webmin når jeg ikke har fysisk tilgang til serveren og dermed ikke tilgang til BIOS?

mvh.

Emigrante

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir bare synsing. De fleste cpu'er i dag har mulighet til å under klokke seg selv nå lasten er lav. Mulig at det er det som er tilfellet når du sjekket. Min amd i htpc'en min (uten sammenligningen forøvrig) under klokker seg til 800MHz ved lav last.

Lenke til kommentar

Det første som slår meg er jo det nevnes over - at prosessoren dynamisk nedklokker seg selv. I så fall så burde den rapportere riktig frekvens igjen dersom du belaster den med noe betydeig.

Jeg kan ikke komme på stort annet av mulige grunner for noe sånt - bortsett fra evt. bug/feil i softwaren som rapporterer tallene.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...