Yawa Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Er det mulig å få flere sub domener til å peke til samme mappe og samtidig beholde domenet i adresse linja? Jeg har to domener: privat.tld business.tld så har jeg opprettet to sub-domener: dev.privat.tld dev.business.tld dev = development : her tester jeg ut ting samt at jeg kan ha en live versjon jeg kan dele med andre. Jeg trenger ikke flere enn en utviklingsplass, men noen ganger er det til privat leking mens andre ganger kan det være for klienter. Derfor ønsker jeg å gi inntrykk til brukere at de er på "riktig" plass... Er dette mulig? at både "dev.privat.tld" og "dev.business.tld" peker til "public_html/dev/" på web-serveren... begge domenene er add-ons til min konto på web-hotellet... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg mener dette kan løses med virtuelle hoster i Apache. Har du vært borti dette? Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Stemmer det Runar snakker om, hvor har du web hotellet ditt, og hva har du av kontrollpanel for å styre nettsidene dine? cPanel, DirectAdmin, Virtualmin, ISPConfig? Endret 25. april 2012 av TheRealL Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Ikke vert borti dette med virtuelle hoster før. domenene mine ligger hos Bluehost og de benytter cPanel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå