roggan89 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 hei Når jeg tar situps får jeg vondt i halebeinet, noen som sliter med det samme? vil dette trolig gå bort etter som jeg øver meg til å overse dette problemer eller vil det bli værre? tenkte på når jeg skal inn til førstegangstjeneste om problemet vil vedvare? takk for svar =) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Sit ups er ingen god øvelse da den belaster ryggen mye. Om du trener på gym kan du kjøre cable crunches(youtube). Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Hvis du ikke trener for noen form for opptakskrav eller lignende er situps med masse repitisjoner meningsløst å trene. Tren mage på samme måte som resten av kroppen. 75% eller mer av 1RM, 1-15 reps. Tren i magemaskin, cable crunches, vanlige crunches med ekstra vekt på brystet/bak hodet eller lignende øvelser. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 viktig å ha et mykt underlag når du bedriver situps. treningsmatte eller lignende er ideelt. ellers kan du bruke et tykt teppe elns. grunnen til at det gjør vondt i halebeinet er fordi det gnisser mot underlaget, og hvis dette er hardt så vil det gjøre vondt, sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå