Mister Ost Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Når jeg regner trigonometri skriver jeg asin i stedet for sin-1 som det er vanlig å bruke. Jeg synes det er lettere å skrive, samtidig som man unngår mulige misforståelser. Her er det wikipedia sier om saken: The notations sin−1, cos−1, etc. are often used for arcsin, arccos, etc., but this convention logically conflicts with the common semantics for expressions like sin2(x), which refer to numeric power rather than function composition, and therefore may result in confusion between multiplicative inverse and compositional inverse.In computer programming languages the functions arcsin, arccos, arctan, are usually called asin, acos, atan. Er dette noe jeg kan få trekk for på eksamen? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Den eneste grunnen til at du kan få trekk er hvis sensor ikke skjønner hva du mener, men jeg vil anta de gjør det. Men husk. Din jobb er å imponere sensor. Å skrive er ikke så mye vanskeligere enn å skrive asin, så du burde vurdere å gjøre det likevel. Når det kommer til misforståelser så tar du nok feil. "a" kan referere til en konstant, så hvis du skriver asin(x) så kan det bety a * sin(x) Det er gjerne i programmeringssammenheng at man bruker asin, acos, atan osv, for der må man skille hver faktor med *, og kan ikke skrive asin når man mener a*sin. arcsin og er mer egnet for å unngå misforståelser Endret 25. april 2012 av Aleks855 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Nei det trekkes ikke for slikt. Om du vil være helt på trygg grunn starter du med å skrive Definerer: asin(x) := arcsin(x) := sin^-1(x) := osv osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå