hean Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Har regnet litt på det, og om prisen blir $1500 og den følger prisstrukturen til D800 og D3200 så bør den ligge på litt i overkant av 10k her i Norge... det er fullt brukbar pris for meg Håper du har rett, det ville revolusjonert FF-markedet, men jeg er redd rundt 20K veiledende er mer realistisk og priser i butikk litt under det. Selv 15K for et nylansert FF hus er ekstremt lavt i forhold til eksisterende modeller. Nå kostet vel D800 21 K hos de billigste butikkene før prisen gikk opp. Hvis meningen er å lansere en entrylevel billi-ff bør den være nærmere 15 K enn 20 K i pris. Jeg tipper veiledende pris bli 16-17 K og håper på å finne den til 15 K elle under hos de billigste butikkene ved lansering. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Har regnet litt på det, og om prisen blir $1500 og den følger prisstrukturen til D800 og D3200 så bør den ligge på litt i overkant av 10k her i Norge... det er fullt brukbar pris for meg Håper du har rett, det ville revolusjonert FF-markedet, men jeg er redd rundt 20K veiledende er mer realistisk og priser i butikk litt under det. Selv 15K for et nylansert FF hus er ekstremt lavt i forhold til eksisterende modeller. Nå kostet vel D800 21 K hos de billigste butikkene før prisen gikk opp. Hvis meningen er å lansere en entrylevel billi-ff bør den være nærmere 15 K enn 20 K i pris. Jeg tipper veiledende pris bli 16-17 K og håper på å finne den til 15 K elle under hos de billigste butikkene ved lansering. Tror du har rett... Jeg tar ryktene med en klype salt, men jeg hadde blitt veldigfornøyd om jeg kunne kjøpe det for rundt 10 om en kort stund Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Jeg tipper norsk utsalgspris rundt 13-14k. I USA vil de sikker lansere det til 1999 dollar, slik at det kommer under den "magiske" grensen på 2000 dollar. Endret 31. august 2012 av andrvas Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ikke helt utenkelig faktisk, veiledende på 15 000 kr, gatepris på 13-14 000 kr. Da ville nok Canon begynt å skjelve litt.... Lenke til kommentar
ozone Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Enig. En "entrylevel" FX bør iallefall ikke koste mer enn dobbelt så mye som en D7000. Da snakker vi rundt 14.990 ved lansering, og 12.990,- etter et halvår... tipper jeg Hva det vil gjøre med de allerede meget gunstige bruktprisene på D700, tør jeg ikke tenke på! 1 Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hva det vil gjøre med de allerede meget gunstige bruktprisene på D700, tør jeg ikke tenke på! Det tør jeg tenke på. D700 er kameraet jeg vil ha... Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 1. Ehhh.....Nikon gjør det..... Hva gjør Nikon mener du? Gjennbruker et crophus ved å stappe en ff-sensor i det - eller utvikler et nytt som ligner på et eksisterende crophus (som Canon gjorde med 5Dmk3)? Tor 3 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hva gjør Nikon mener du? Gjennbruker et crophus ved å stappe en ff-sensor i det Ja, delvis.Samt lettere sammenlignet med tradisjonelt Fx, mer kompakt, og billigere sammenlignet med tradisjonelt Fx. Så kan man begynne diskusjonen om når crop hus som 7D og D300s og Deres forventete etterfølgere vil bli kanselert. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Dette ser ut som en meget interessant kandidat til FF verden. Har sett en del specs allerede på nikonrumors og det virker som det skal bli et godt dslr, mix mellom d7k og d800 som jeg skjønner det, men som sagt får vente til mot slutten av måneden så får man se. Endret 3. september 2012 av Jann. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg frykter at Nikon holder tilbake D600! D800 selger altfor godt, og selger også bra til folk som kunne, og ville, klart seg med et mindre/lettere/enklere FX-kamera om det fantes. D800 sin enorme salgsuksess kom nok litt overraskende på Nikon. Da var da allerede klar med D600, men venter nok lenger enn de hadde planlagt.... Først når markedet er "mettet" med D800, kommer D600 på banen. Det blir nok noen D800-eiere som da innser at D600 vil passe dem bedre. I en kort periode blir det nok en del D800 på bruktmarkedet til gode priser... Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Så kan man begynne diskusjonen om når crop hus som 7D og D300s og Deres forventete etterfølgere vil bli kanselert. Jeg håper da virkelig ikke de blir det. Det er da fortsatt et marked for skikkelige proffhus med cropsensor, særlig som nr. 2-kamera for de som har FX-hus fra før av. Jeg har selv lyst på en evt. D400 eller hva den nå kommer til å hete. Et crophus med skikkelig byggekvalitet, AF-system fra D4, to kortplasser, ordentlig betjening osv osv er mye mer interessant for min del enn et billig FX-kamera. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Det er jo ikke slik at FX nødvendigvis er bedre en crop i alle sammenhenger. Det kommer jo helt an på bruken. For alle med behov for litt ekstra rekkevidde er vel crop ofte å foretrekke? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Nettopp. I mange sammenhenger er det lurt å gå rundt med to hus (om man orker å drasse på det såklart.) Jeg ser for meg at jeg selv hvertfall ville syntes det var veldig kjekt med et skikkelig crophus med en 70-200 2.8 på, samt et FX-hus med en normalzoom/vidvinkelzoom/noe annet på. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg frykter at Nikon holder tilbake D600! D800 selger altfor godt, og selger også bra til folk som kunne, og ville, klart seg med et mindre/lettere/enklere FX-kamera om det fantes. D800 sin enorme salgsuksess kom nok litt overraskende på Nikon. Da var da allerede klar med D600, men venter nok lenger enn de hadde planlagt.... Først når markedet er "mettet" med D800, kommer D600 på banen. Det blir nok noen D800-eiere som da innser at D600 vil passe dem bedre. I en kort periode blir det nok en del D800 på bruktmarkedet til gode priser... Ser ikke slik ut, alt tyder på 13. September.. Husene blir nok en del forskjellige, mer lik D7000, så det blir et godt hakk opp til D800 som er mye mer yrkesrettet. Er veldig spent på prisen!! Maks 15 skal det være noe poeng, ned mot 12 hadde vært kjekt... 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nettopp. I mange sammenhenger er det lurt å gå rundt med to hus (om man orker å drasse på det såklart.) Jeg ser for meg at jeg selv hvertfall ville syntes det var veldig kjekt med et skikkelig crophus med en 70-200 2.8 på, samt et FX-hus med en normalzoom/vidvinkelzoom/noe annet på. Tenker vel noenlunde i samme, men omvendte, baner: Fortsetter nok med D7000 som det primære reisefølget med en normalzoom/vidvinkelzoom, for så i enkelte høve å supplere med en snasen D600(når den måtte komme) med f.eks. en 70-200 2.8! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nettopp. I mange sammenhenger er det lurt å gå rundt med to hus (om man orker å drasse på det såklart.) Jeg ser for meg at jeg selv hvertfall ville syntes det var veldig kjekt med et skikkelig crophus med en 70-200 2.8 på, samt et FX-hus med en normalzoom/vidvinkelzoom/noe annet på. Tenker vel noenlunde i samme, men omvendte, baner: Fortsetter nok med D7000 som det primære reisefølget med en normalzoom/vidvinkelzoom, for så i enkelte høve å supplere med en snasen D600(når den måtte komme) med f.eks. en 70-200 2.8! Det ga ikke mye mening? Forklar gjerne tanken bak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hmm, tanken er vel kanskje å få tynn DOF med 70-200 2.8 på D600? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Man får jo ikke det uansett. På 200mm med blender 2.8 får du tynnere dybdeskarphet med crop enn med fullformat. Utsnittet blir jo tightere også. Tror det går litt misforståelser rundt sensorstørrelse og dybdeskarphet rundt om kring. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Man får jo ikke det uansett. På 200mm med blender 2.8 får du tynnere dybdeskarphet med crop enn med fullformat. Utsnittet blir jo tightere også. Tror det går litt misforståelser rundt sensorstørrelse og dybdeskarphet rundt om kring. Hvordan får man tynnere dybdeskarphet med crop enn med fullformat? Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Here we go again... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå