supremacyyy Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Heihei, skal snart oppgradere PCen med nytt HK, ny prosessor og nye minnebrikker. Jeg skal ikke ha det heftigste der ute, og med et forsåvidt stramt budsjett har jeg bestemt at jeg må iallefall ha en quadcore CPU. Men prisforskjellene mellom enkelte Intel og AMD firekjernede CPUer er så heftig store. På komplett.no ligger Intel i5-2500K Quad 3.3GHz til 1700 kr, mens AMD FX-4100 Quad 3.6GHz kan du få for under tusenlappen! Hvorfor er det så stor prisforskjell mellom disse? erlendz Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 fordi AMD sin "firekjerner" er utrolig mye dårligere i ytelse på hver kjerne. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-fx-8120-6100-4100_6.html#sect0 Derfor 1 Lenke til kommentar
supremacyyy Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Oj, til og med i3 fra Intel knuser FX prosessorene. Takk for svar, nå ble jeg i det minste en god del klokere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå