asle12 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg bruker noe på pcen min som kalles mstsc faren min sa at det var rdp. Jeg lurer på hvordan du port forwarder det så jeg kan koble til pcen min når jeg er hos en venn for eksempel. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) RDP bruker TCP port 3389 så denne må videresendes til vertsmaskin. Endret 25. april 2012 av Cerwell Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Som Cerwell sier - og så må du selvfølgelig også tillate dette i evt. firewall du har på maskinen, og slå på at maskinen tillater fjernstyring (under my computer --> properties --> remote settings). Du også finne dusinvis av mer detaljerte tutorials på nettet selvfølgeig, som denne:http://4sysops.com/archives/how-to-setup-remote-desktop-with-windows-7/ (bare en tilfeldig valgt etter raskt google søk, ikke nødvendigvis den beste). -Stigma Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Hvis jeg skal sette det opp på flere pcer da? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Tror kanskje jeg hadde gått for LogMeIn, TeamViewer eller tilsvarende verktøy hvis du skal nå PCen din over Internett, se andre tråder om dette på forumet f. eks. denne eller denne. Skal du bruke RDP over Internet må du konfigurere firewallen på ruteren din til å port-forwarde fra Internett til riktig IP-addresse og -port på innsiden. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) ...og operativsystemet må faktisk støtte innkommende RDP-tilkobling, noe Home Edition-utgavene av Windows XP, Vista og 7 ikke gjør. Endret 25. april 2012 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 ...og operativsystemet må faktisk støtte innkommende RDP-tilkobling, noe Home Edition-utgavene av Windows XP, Vista og 7 ikke gjør. viktig poeng det... Tredjeparts remote desktop programmer som VNC og denslags vil ikke være begrenset av operativsystemet dog - og de utfører akkurat samme type oppgave. ANdre alternativer som teamviewer trenger ikke en gang portforwarding for å fungere. Det finnes kort sagt flere alternativ - dog microsoft sin remote desktop er faktisk ganske så bra gjennomført totalt sett om du ikke trenger voldsomt med avanserte features. -Stigma Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Tror kanskje jeg hadde gått for LogMeIn, TeamViewer eller tilsvarende verktøy hvis du skal nå PCen din over Internett, se andre tråder om dette på forumet f. eks. denne eller denne. Skal du bruke RDP over Internet må du konfigurere firewallen på ruteren din til å port-forwarde fra Internett til riktig IP-addresse og -port på innsiden. Liker ikke TeamViewer så godt, men har ikke set så mye på LogMeIn. Jeg har Netgear WNDR4500 router. ...og operativsystemet må faktisk støtte innkommende RDP-tilkobling, noe Home Edition-utgavene av Windows XP, Vista og 7 ikke gjør. Har windows 7 ultimate på alle pcene mine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hvis jeg skal sette det opp på flere pcer da? Du portforwarder til en pc og skal du til flere pc'er, så kan du bruker RDP fra den første pc'n og til den du skal til. Under forutsetning at alle maskinene er i samme nett da.. Lenke til kommentar
asle12 Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Hvis jeg skal sette det opp på flere pcer da? Du portforwarder til en pc og skal du til flere pc'er, så kan du bruker RDP fra den første pc'n og til den du skal til. Under forutsetning at alle maskinene er i samme nett da.. Jeg trenger å kunne portforwarde minst 2 pcer Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hvis jeg skal sette det opp på flere pcer da? Du portforwarder til en pc og skal du til flere pc'er, så kan du bruker RDP fra den første pc'n og til den du skal til. Under forutsetning at alle maskinene er i samme nett da.. Eller bruke flere porter eksternt, og forwarde til riktige IP'er på port 3389 internt. Eks: pc.mine.nu -> 192.168.1.1:3389 pc.mine.nu:3388 -> 192.168.1.2:3389 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Eller bruke flere porter eksternt, og forwarde til riktige IP'er på port 3389 internt. Eks: pc.mine.nu -> 192.168.1.1:3389 pc.mine.nu:3388 -> 192.168.1.2:3389 Er dette noe du har prøvd og fått til, eller er det bare noe du ser for deg i ditt indre at det skal gå an? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Det har jeg både prøvd og fått til. Det eneste skjæret i sjøen er at noen ISP'er er kjempeflinke til å blokkere porter, slik at man må være kreativ med hvilke porter man bruker, men det er jo en del å velge i. Det samme har jeg gjort med en FTP-server, hvor jeg har brukt port 1337 eksternt og forwarder til port 21 internt. De fleste ISP'er blokkerer nemlig port 21 og 80 utgående på private linjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå