p10 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg har mobilt bredbånd fra Telenor. Har til nå brukt det medfølgende Huawei modemet med innebygd wlan-router til å dele nettforbindelsen hjemme. Nå har imidlertid maskinparken oversteget maks antall maskiner som kan kobles til Huawei- routeren (maks 5). Streaming av musikk og video fra hjemmeserveren til android-mobiler og laptoper er heller ikke problemfritt. Rekkevidden på routeren er også veldig begrenset. Jeg har vurdert følgende løsning: 1. Slå av wlan i Huawei- routeren 2. Koble denne til hjemmeserveren via usb-kabel 3. Koble hjemmeserveren til en vanlig Linksys-router via kabel 4. Dele bredbåndsforbindelsen til resten av maskinparken trådløst fra Linksys-routeren Alternativet er å kjøpe en router som jeg kan plugge Huawei-modemet direkte i for å dele nettforbindelsen. Noen som har råd, tips eller synspunkter? Lenke til kommentar
alfal Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Alle routere som støtter dd-wrt og har usb kan du bruke dette til. http://dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
p10 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Alle routere som støtter dd-wrt og har usb kan du bruke dette til. http://dd-wrt.com/si...router-database Jeg har 2 routere tilgjengelig: Linksys WRT54G v7.0 D-LINK DI-524UP Ingen av disse støtter dd-wrt dessverre. Jeg har klart å dele 3G forbindelsen ved å opprette en nettverksbro mellom 3G-modemet og LAN-kortet på hjemmeserveren. Opplever imidlertid at Android-telefonene mister forbindelsen til internett etter en stund. De er fortsatt koblet til det trådløse nettverket, men kommer seg ikke ut på internett. Opplever ikke disse problemene på laptopene som er koblet til nettverket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå