Den Ukjente Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hei! Formaterte min gamle HDD idag, til fordel for en splitter ny SSD. Alt gikk greit, jeg kom meg inn på skrivebordet osv. Eneste problemet jeg har nå, og som irriterer meg er når jeg slår på/maskinen restartes. Da får jeg to valgmuligheter: 1: Velge mellom en versjon av w7. 2: Velge en annen versjon av w7, men som ikke fungerer. Altså står den bare der... Mitt spørsmål er da: Hvordan fjerner jeg nr.2, så PCen automatisk starter på nr.1? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Tipper du finner svaret ditt her: How to Delete a Operating System Listed in Windows Boot Manager in Windows 7 and Vista Lenke til kommentar
Protective Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hvis jeg ikke tar helt feil, kan dette være en løsning. Trykk start, skriv "msconfig" og trykk enter Et vindu som heter "System Configuration" dukker da opp Gå til fanen som heter "Boot" Da vil det mest sannsynlig være to Windows 7 oppføringer der Velg den du ikke bruker, altså den hvor det ikke står "Current OS," marker den og trykk "Delete" Jeg bruker W7 på engelsk og vet ikke helt hva det heter på norsk, men du burde vel skjønne det. Lykke til! Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 takk for begge svar, men jeg fant ut av det... Brukte metoden til Protective, bare før du skrev det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå