Gå til innhold

hvordan få en 80mm vifte til å kjøre på 8-10v?


Shotherra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor gjøre det så vanskelig?

 

Bare koble den ledningen som går fra vifta til jord til +5V.

 

Da får du +12V på ene polen og +5V på den andre. Resultatet blir at viften går på 7V.

 

her er bilde av en "dings" jeg laget for å kunne velge 12V, 7V og 5V på viftene mine.

 

http://home.no.net/drerling/images/7V-12V-5V.jpg

 

DrErling

 

så grei ut den men jeg likten den ikke, det ble for mye å fikle med. Ikke det at jeg ikke har peiling..... :D Vil egentlig bar gjøre det ganske enkelt

Lenke til kommentar
så grei ut den men jeg likten den ikke, det ble for mye å fikle med. Ikke det at jeg ikke har peiling..... :D  Vil egentlig bar gjøre det ganske enkelt

 

var den der for vanskelig? to sukkerbiter og et par ledning-biter?

nei, det er ikke vanskelgig men håpte at noen viste om en komponent som bare slipper igjennnom 10v.. Hva med å koble opp en regulator som jeg kan regulere spenningen med, og sette den rett under luft inntaket foran, slik at den lille pinnen bare stikker ut... :shrug:

Lenke til kommentar

jepp klarte det.. fant en variabel motstander som du vrir på og dermed senker øker spenningen! prøvde den på 2-3v og den begynte å ryke! og så glødet den og jeg tror motstanden gikk flyten :D:D:D:D .. nå blir den ikke no varm lenger men før brant jeg meg på den!! Nå tror jeg bare en juster den ned til 5v :D ... men det ble stillere.. he he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...