Gå til innhold

Skal kjøpe nytt TV, ca 40" med tynn ramme

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier skal jeg kjøpe nytt TV. Liker designen til LG og har hørt at de skal ha de beste TV'ene nå for tiden. I den forbindelse er det disse to jeg har funnet:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/42LM669T/lg-42-3d-led-smart-tv-42lm669t

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/42LM760T/lg-42-3d-led-smart-tv-42lm760t

Altså LGs 42" med tynn ramme. Hva er egentlig forskjellen på 669 og 760-serien utenom tusenlappen?

Når jeg kikker på hardware sin artikkel om 2012-modellene til LG ser jeg bare at det er forskjellig MCI (800 vs 400), hva er MCI?

Hvilke TV ville dere anbefalt, evt. har dere noen andre TV'er jeg burde kikke på? Har ikke lyst på å bruke over 15k på nytt TV, helst under 10k, men det budsjettet har jeg allerede sprengt som dere ser :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

760 er litt penere ja, så at den er på 200Hz mot 100 Hz på 669 også, så det heller mot den. Blir ikke handel riktig enda, men senest når skattepengene kommer. Er jo lov å håpe på at prisen detter litt til da, men det er vel tvilsomt på en så ny TV.

Lenke til kommentar

Driver faktisk og ser etter TV jeg også. Og så litt på den du linket til LVS. Er ikke store rommet jeg har, så 40 holder i masse hvis. Ikke så veldig dyr heller, er du stor fornøyd med den? Kommer til og bruke den mest til film, og hotel cæsar :p Lyd er ikke så viktig da jeg kobler pc-en til tv'en, og bruker anlegget der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte LG 42"LM760T for 4 dager siden. Knall tv bortsett fra 1 ting. WiFi tilkoblingen har en tendens til å hoppe ut. Er bare å taste inn "VPN" nøkkelen så er den oppe å går.

Det som er genialt med denne tv`n er den smart fjærnkontrollen.

Istenefor disse tradisjonelle kontrollere har LG(de eneste??) utviklet en slags

for TV.

Du kan derfor flytte markøren fra topp til bunn i menyene uten å "klikke" deg gjennom alle menyer som ligger der.

Betjeningen/menyene er som en drøm. Fra å gå fra en 32" (10 år gammel) til denne 42" er som natt og dag. Suverene bilder. Søk på youtube :lg/vs samsung så ser du

du bør velge Lg fremfor Samsung.

Ang. lyd på LED tvèr så er det en kjensgjerning at det bør kobles til eksternt lydanlegg

:)

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...