benski2011 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 hei jeg har lyst til å bli sivilingeniør jeg går nå på vg1, og lurer på hva jeg må velge på vg2? eller bytte ut jeg har r1, og valgt kjemi, bilologi, og it går det an og velge feks kjemi 1 på vg3? og hva er lønna dems? og hva skal jeg studere? hva er også poengene jeg trenger? Lenke til kommentar
mathiasxx9494 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hadde jeg vært deg ville jeg dratt til rådgiver så fort som mulig og prøvd å bytta ut biologi med fysikk ! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Du tremger R1+R2 og fysikk 1 for å ta ingeniørutdanning. Lønnen ligger på 500k+ Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Startlønnen for sivilingeniører fra NTNU ligger i gjennomsnitt på litt under en halv million for tiden. Det varierer litt basert på hvilken retning man går, og spesielt indøk ligger litt over de andre. Det er uansett gode muligheter for å stige i lønn, så startlønnen trenger ikke å ha så mye å si. Dessuten får man som konsulent, som mange sivilingeniører ender opp som, vanligvis en god del frynsegoder som kommer i tillegg. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Norsk hadde kanskje vert nyttig når en skal skrive jobbsøknad og slikt.. Lenke til kommentar
Quent Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) https://www.samordna...KNO&stikkordnr= Her finner du en oversikt over ingeniørstudier, og poenggrensene. Husk at du må ha fysikk 1 (og fysikk 2 er en fordel) for å søke ingeniørstudier. Edit: De det står master på er sivilingeniørstudier. På NTNU kan du se dem her: https://www.samordnaopptak.no/studier?ord=&laerestedkode=NTNU&utdomrkode=TEKNO&stikkordnr= Endret 25. april 2012 av Quent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå