Gå til innhold

Spørsmål om følgeskjema

Eplesaft

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på en kjapp ting angående følgeskjema. Jeg fullfører et årsstudium til sommeren. Skal jeg da skrive navnet på studiet jeg studerer i det blanke feltet under "Høyere utdanning" og sette en X for "Blir ettersendt"? Jeg har et vitnemål i NVB. Regner med at jeg ikke må sende med papirkopi eller føre opp noe som helst under det som gjelder videregående utdanning, eller?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål til trådstarter. Jeg fullfører også årsstudium til sommeren, og skal ettersende karakterutskrift/vitnemål på dette. Jeg er imidlertid usikker på om sensuren er klar og karakterutskriften sendt til meg, innen 1. juli (ettersendingsfristen). Vet du når du får dine papirer, eller har du tatt kontakt med saksbehandlende institusjon for å få utsatt tid?

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar. Grunnen til at jeg lurte på dette med vitnemål fra vgs er at det ikke sto noe spesifikt om jeg skulle sende inn papirkopi eller ikke om jeg uansett måtte sende inn følgeskjema.

Lurer på dette med ettersendingsfristen selv. 1. juli er nokså knapp frist.

Såvidt jeg forstod fra noe UiO har skrevet så må brevet poststemples innen 1. juli, og ikke ha blitt mottatt innen da: http://www.uio.no/studier/emner/hf/imk/MEVIT1310/v05/sensurfall.xml

Har ikke gått på UiO selv, men regner med at det gjelder andre høgskoler og universiteter også. Ut i fra det UiO har skrevet, og noe jeg fant på NHHs hjemmesider virker det som at om sensuren først skjer etter 1. juli, så vil saksbehandlerne avgjøre selv om de vil ta i bruk ettersendelser som er sendt etter 1. juli: http://www.nhh.no/no/studietilbud/søknad-og-opptak/bachelor-i-økonomi-og-administrasjon/ofte-stilte-spørsmål.aspx#sensur etter 1. juli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...