Gå til innhold

Noen spørsmål om Abb sitt verdensbilde og straff

Gjest medlem-82119

21 stemmer

1. 1. Hvem sitt verdensbilde synes du er mest riktig?

• Abb`s
      8
    • De som ikke støtter Abb sitt verdensbilde
      13
  2. 2. Forstår du hvorfor Abb gjorde det han gjorde?

• Ja
      14
    • Nei
      7
  3. 3. Støtter du hva Abb gjorde?

• Ja
      1
    • Nei
      20
  4. 4. I hvor stor grad støtter du eller støtter du ikke Abb sitt verdensbilde?

• Totalt, og det var riktig av han å gjøre det han gjorde
      0
    • Delvis, men kun riktig å angripe regjeringsbygget
      0
    • Delvis, men kun riktig å angripe utøya
      0
    • Delvis, men ikke riktig å angripe
      5
    • Delvis, men ikke alle påstandene
      4
    • Litt enig, men stort sett uenig
      7
    • Totalt uenig
      3
    • Ingen mening
      2
  5. 5. Mener du Abb er psykisk syk?

• Ja
      6
    • Nei
      15
  6. 6. Hvem synes du har mest skyld i Abb`s holdninger?

• Foreldre
      2
    • Venner
      0
    • Uvenner
      0
    • Politikere generelt
      0
    • Ap
      0
    • Antiislamske forum
      3
    • Media
      3
    • De som rante han
      0
    • Muslimer
      3
    • Høyreorienterte mennesker
      2
    • Venstreorienterte mennesker
      2
    • Innvandringspolitikken
      4
    • Mulla Krekar og lignende
      2
  7. 7. Ble du overrasket over angrepene?

• Ja
      14
    • Nei
      7
  8. 8. Mener du hendelser rundt Abb har formet han eller er han født sånn?

• Født sånn
      3
    • Blitt sånn
      18
  9. 9. Selv om du er imot Abb`s handlinger, synes du allikevel det var bra det han gjorde i den store sammenhengen?

• Ja
      4
    • Nei
      17
  10. 10. Synes du Ap har spillt på angrepet for å sanke stemmer og sympati?

• Ja
      13
    • Nei
      8
  11. 11. Tror du Abb vil få en rettferdig straff?

• Ja
      12
    • Nei
      9
  12. 12. Hvilken straff synes du han burde fått?

• Straffefritak
      0
    • Opp til 5 års fengsel
      0
    • Mellom 5 og 15 års fengsel
      2
    • Max fengselstraff, 21 eller 30 år
      3
    • Forvaring
      16

Anbefalte innlegg

Mange intr. svar så langt. 30-40% mener at abbs verdensbilde er mest riktig, to av tre forstår abbs handlinger, en av tre er ikke overrasket over angrepene, og en av tre mener ap spiller på angrepet, og kun halvparten mener han vil få en rettferdig straff.

Det ser ut til at ganske mange støtter abbs syn og meninger, men ingen ville gått så langt.

Litt naivt å konkludere etter 15 totale stemmer kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Joda, men jeg skriver SÅ LANGT. Synes det indikerer at folk ikke er 100% imot abb og hans meninger, men har forståelse for hvorfor han gjorde hva han gjorde. Man ser også at av de som svarer mener omtrent halvparten at Ap har spillt på angrepet. Sett i forhold til bråket en politiker fikk da han hevdet det samme så har han kanskje endel med seg i den påstanden.

Jeg ser i etterkant at rettferdig straff kan tolkes to veier, selv om ingen har kommentert det. Når jeg skrev det tenkte jeg på om dommere ville tørre å gi straffereduksjon eller ville føle seg forpliktet til å gi maks straff. Ofte får man straffereduksjon ved tilståelse, samarbeid, god oppførsel osv så tenkte altså at dommeren ville være presset til å ikke gi den straffereduksjon en f.eks raner ville fått.

Ser i etterkant at retteferdig straff for mange sikkert kan leses som torturert til døde, eller en usa variant med 100000 år i fengsel. Er derfor litt usikker hvordan folk har tolket det, men de har uansett fordelt seg 50/50.

Lenke til kommentar

Her er et innlegg jeg skrev nettopp i en annen tråd, føler det kan passe inn her:

Han har et poeng rundt at mediene elsker å hate FrP. Jeg kom over en artikkel nå nettopp, faktisk. På Utøya i 2010, altså et år før 2011, så var rapperen Lars Vaular, med sangen "Kem skjøt Siv Jensen?", hovedattraksjon. I 2010 var det antageligvis topp stemning på Utøya, armene og lighterne vaiet i vinden mens Lars Vaular sang om et væpnet attentat på Siv Jensen.

Lars Vaular er fremdeles en medieyndling.

Jeg og Anders Behring Breivik er i bunn og grunn enig i litt av hvert, men jeg mener at absolutt ingen fortjener å dø. Jeg er en pasifist-ABB! Og avisene er kjøpt, betalt og lønnet av Arbeiderpartiet, å synge om å drepe Siv Jensen på AUF-leiren, det har ingen nyhetsverdi. Men når Hans Rotmo nå har en munter sang om variasjon i hudfarger, menneskeverd og fornuft, så fryses han fullstendig ut fra det gode selskap, stemples som rasist og ABB-elsker..

Lenke til kommentar

Her er et innlegg jeg skrev nettopp i en annen tråd, føler det kan passe inn her:

Han har et poeng rundt at mediene elsker å hate FrP. Jeg kom over en artikkel nå nettopp, faktisk. På Utøya i 2010, altså et år før 2011, så var rapperen Lars Vaular, med sangen "Kem skjøt Siv Jensen?", hovedattraksjon. I 2010 var det antageligvis topp stemning på Utøya, armene og lighterne vaiet i vinden mens Lars Vaular sang om et væpnet attentat på Siv Jensen.

Lars Vaular er fremdeles en medieyndling.

Jeg og Anders Behring Breivik er i bunn og grunn enig i litt av hvert, men jeg mener at absolutt ingen fortjener å dø. Jeg er en pasifist-ABB! Og avisene er kjøpt, betalt og lønnet av Arbeiderpartiet, å synge om å drepe Siv Jensen på AUF-leiren, det har ingen nyhetsverdi. Men når Hans Rotmo nå har en munter sang om variasjon i hudfarger, menneskeverd og fornuft, så fryses han fullstendig ut fra det gode selskap, stemples som rasist og ABB-elsker..

Så du mener at AP har en konkret plan om utslette nordmenn slik Breivik mener?

Lenke til kommentar

Jeg skrev jo "enig i litt av hvert". Ikke absolutt alt. Nei, jeg tror overhodet ikke at AP har hatt et møte hvor de har drøftet hvorvidt de skal utslette nordmenn eller ikke, også har de besluttet å gjøre det, og slått hammeren i bordet.

Hvert år er det en folkemengde tilsvarende innbyggertallet i Molde som innvandrer til Norge. Om dette skal fortsette til evig tid, så blir jo den langsiktige konsekvensen av AP-politikken en slags "utvanning", ja, som Notelitten sier.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mye handler vel om at man ser en utvikling som man strekker utover og så vil man ikke ha det samfunnet det utviklingen ender opp med. Litt som om oljelampa på bilen lyser. Man etterfyller olje, for å unngå havari.

Selv om oljeretorikken er et dårlig valg i dette oljesmørte oljelandet, så tror jeg at de som støtter abb i mer eller mindre grad ser at oljelampa lyser og så vil de fikse problemet før havariet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...