pr3cis Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg har lyst til å bygge meg et stereoanlegg, og trenger hjelp til å finne komponenter som hører sammen. Er lei av lyd som bare er bass og ikke et snev av kvalitet. Har veldig lyst på en rørforsterker, og da tenker jeg spesielt på Music Angel, bortsett fra det, så har jeg ikke peiling på hva jeg skal kjøpe. Er ute etter fin lyd, og selvsagt kunne spille høyt med god kvalitet. Noen som kan hjelpe meg? Hva trenger jeg mer enn høyttalere og denne forsterkeren? Trenger jeg en for-forsterker, eller noen andre komponenter? Kabler? Hvordan fungerer det å spille fra spotify til en rørforsterker? Eventuelt mp3 musikk? CD-plater? Trenger info om det meste her. Kunne tenke meg en prislapp på rundt 20.000,- Takk for hjelp Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Du trenger enten forforsterker + effektforsterker eller en integrert forsterker. I tillegg trenger du en signalkilde, for eksempel en cd-spiller. Jeg kjenner ikke til forsterkeren du ønsker å bruke, og kan derfor ikke være til så mye mer hjelp med konkrete anbefalinger. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hei. Jeg hadde for ett par år siden en Music Angel KT88. Kan svare på ett par av dine spørsmål ihvertfall. 1. Du MÅ ikke ha forforsterker, MEN, MA er uten fjernkontroll, så da må du reise deg for å justere lyden. 2. Kabler er normale RCA kabler 3. "Alle" signalkilder virker, inkludert Spotify, og lyden vil selvsagt bli fin. (kunne dog hatt en dac, men det er en annen sak) 4. Når du først snakker om god lyd, så er mp3 av dårligere kvalitet bannlyst.. 5. Så først nå budsjettet ditt, hørt mye om Klipsch RF83 til MA Ellers vil jeg gratulere deg med gode tanker angående forsterker.. Har aldri hatt så nydelig mellomtone som jeg hadde med den, og det selvom jeg hadde B&W 803 Matrix i anlegget jeg hadde før Lenke til kommentar
pr3cis Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Hei. Jeg hadde for ett par år siden en Music Angel KT88. Kan svare på ett par av dine spørsmål ihvertfall. 1. Du MÅ ikke ha forforsterker, MEN, MA er uten fjernkontroll, så da må du reise deg for å justere lyden. 2. Kabler er normale RCA kabler 3. "Alle" signalkilder virker, inkludert Spotify, og lyden vil selvsagt bli fin. (kunne dog hatt en dac, men det er en annen sak) 4. Når du først snakker om god lyd, så er mp3 av dårligere kvalitet bannlyst.. 5. Så først nå budsjettet ditt, hørt mye om Klipsch RF83 til MA Ellers vil jeg gratulere deg med gode tanker angående forsterker.. Har aldri hatt så nydelig mellomtone som jeg hadde med den, og det selvom jeg hadde B&W 803 Matrix i anlegget jeg hadde før Takk for bra svar Men jeg har hørt at det finnes noe som omgjør digital musikk om til analog, og vil da føre til at kvaliteten blir mye bedre. Åssen det fungerer det vet jeg ikke, om det er et program liksom, eller en komponent. Ja jeg har på følelsen at man får mye forsterker for pengene Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Det du snakker om der er DAC. (Digital Audio Converter), og det er en ekstra enhet som er mellom signalkilden og MA'en Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,112708.0.html http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,112897.0.html http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,99837.0.html Her får du ca 6 laken til overs som du kan legge i litt kabler og musikk. Lenke til kommentar
pr3cis Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Veldig bra, takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå