Gå til innhold

Kompakt Gamer/Redigerings PC 12-15K

Anbefalte innlegg

Hei! Da har jeg tenkt å kjøpe en hovedsaklig gamer pc, som skal brukes til å redigere filmer. Sony Vegas, CS5/CS6 blir vel brukt endel.

- Budsjettet ligger på 12.000 - 15.000 kr

- Spill som kommer til å bli spilt: Diablo3, BF3 osv...

- Skal være en kompakt stillegående pc

- Har ikke lyst på vannkjøling

Så fokuset burde ligge på en liten pc med litt futt i. Helst stilrent design.

post-239018-0-53139700-1335817791_thumb.jpg

Endret av 9LO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
While ordinarily the power supply is one of the last things I'd install, it pays to pop it into the

PS07 early. One of the last things to go in should actually be the optical drive, as you run the risk of dealing with some cable clearance issues in the PS07. Theoretically you can get a 180mm power supply into this enclosure, but honestly you'll want to use a 160mm unit instead like I did for this review build. This is also a situation where using a non-modular power supply may actually be beneficial; there's space behind the motherboard tray to stash excess cables, and modular connections in the PSU can add to the overall length of the unit.

Kilde: http://www.anandtech...mjin-for-less/3

Fant en som satt inn HX750, men hvis jeg skal ha samme kabinett, hvilken 160mm lang PSU burde jeg skaffe?

467x700px-LL-22fd4752_IMG_3279.jpeg

Endret av 9LO
Lenke til kommentar

Fant en som satt inn HX750, men hvis jeg skal ha samme kabinett, hvilken 160mm lang PSU burde jeg skaffe?

Jeg bare så at det stod at max støttet PSU lengde var 160mm og at 750 er 180mm :) Men som sagt, det meste går med fantasi og en "Dremel".

Corsair HX650 er 150MM lang, har ikke den selv, men har hørt at den er samme kvalitet som resten av Corsairs HX-serie, og bør kunne anbefales.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg satt opp denne, minus skjermkortet.

olestokk, du klarte å overtale meg til å kjøpe FD Define Mini, den så jo bare drit rå ut :) Takk for den!

Kjølingen gikk jeg for Noctua D14 og jeg likte godt Gene hovedkortet til Asus.

Hva syntes dere?

post-239018-0-53627800-1335386212_thumb.jpg

Endret av 9LO
Lenke til kommentar

Viftene er helt greie de. Én av disse bak som exhaust, én i sidedøren og én i topp vil bidra til finfin luftflyt i kabinettet. Du kan også bruke 120mm, men de kan støye litt mer. De aller fleste vifter er uansett stillegående opp til 1000rpm.

Push/pull vil si at du har vifter på begge sider av en kjøleribbe eller radiator der viftene på den ene siden dytter luft inn mens de på den andre siden trekker luft ut. Noctua NH-D14 bruker forsåvidt dette prinsippet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler deg ikke for mange vifter i kabinettet, da går tanken med støymatter vekk, da du fjerner mye av støymattene når du skal montere på vifter.

anbefaler deg:

Eksos: 120mm

Front: 120mm

Bunn(viss det er plass, ellers sidedør): 140mm

Da får du et fint overtrykk, pluss at skjermkortet får frisk luft :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, nå kommer det selvfølgelig an på hvor ømfintlig man er for viftestøy, men de 140mm FD-viftene går på maks 600rpm og da skal man ha en alvorlig grad av støyallergi hvis man synes det blir for mye.

Men ja, færre vifter er å foretrekke, om ikke pga. støy så pga. støv og kroner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at Intels nye 3. generasjons CPU (Ivy Bridge) er ute. Lønner det seg å heller kjøpe denne ovenfor den jeg har nå? (INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155) Får jeg noe mer ut av denne, spesielt når det gjelder redigering og gaming?

Endret av 9LO
Lenke til kommentar

Ser at Intels nye 3. generasjons CPU (Ivy Bridge) er ute. Lønner det seg å heller kjøpe denne ovenfor den jeg har nå? (INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155) Får jeg noe mer ut av denne, spesielt når det gjelder redigering og gaming?

vil ikke gi deg så veldig mye mer, men litt.

"plukk den opp pga. den er ute" er vel hva jeg ville sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...