Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Roomie som stjeler?

Sangesland

Anbefalte innlegg

Så, fikk meg ny roomie ved månedsskifte.

Har nå i ettertid oppdaget at 600 kroner i kontanter og 1 kartong sigaretter er vekke fra rommet mitt.

Er ingen andre som har tilgang til leiligheten, utenom vaktmesteren, så er rimelig sikker på at det er min nye roomie som er synderen.

what to do? bortsett fra å låse inn alt jeg eier.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du undersøkt om du finner disse tingene på rommet hans?

Jeg ble utsatt for noe av det samme en gang. Jeg undersøkte hele leiligheten høyt og lavt før jeg fant det. Tok det også opp med min tidligere romkamerat, men han nektet både før og etter (!) jeg fant tingene mine igjen. Det er egentlig det eneste du kan komme med. Hvis du er så sikker som du er, så har du gjerne lyst til å ta det opp med vedkommende, og skjelle personen langflat ut. Eventuelt få ham til å flytte. Men da trenger du "bevis". Hvis du finner kartongen i skuffen hans, så vet du at han er synderen.

Sikkert ulovlig, men desperate situasjoner krever desperate handlinger.

Lenke til kommentar

Her ville jeg nok samlet inn mest mulig bevis før jeg eventuelt hadde konfrontert den mistenkte om dette. Han kommer garantert til å nekte glatt, og da er det veldig greit å ha noe å vise til. En slik samtale kan fort gå skjeis, bli amper og ha et svært uheldig utfall. Vurder å start samtalen med en vennlig og forstålig tone. Da kan du fort få et bedre svar enn om du direkte til angrep.

Dette har jeg opplevd flere ganger på blant annet turer. Da har som regel den mistenkte innrommet skyld etter en rolig og ordentlig samtale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...