andeik Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg har den siste uken forsøkt å få ITavisen opp på Macen min. Og både fra PC, Mac, iPad, iPhone og andre datamaskiner på f.eks. jobb får ikke siden opp. Noen som vet hva dette kan være? Og har det noe å si at jeg bor i utlandet? Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hva skal du inne på Itavisen..? Om det bare er for nyhetene, kan du gå inn på Mer IT-Nytt Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg har den siste uken forsøkt å få ITavisen opp på Macen min. Og både fra PC, Mac, iPad, iPhone og andre datamaskiner på f.eks. jobb får ikke siden opp. Noen som vet hva dette kan være? Og har det noe å si at jeg bor i utlandet? Får du en feilmelding? Det første som slår meg, uten at jeg vet så detaljert hva som skjer, er DNS-serveren fra ISP'en. Får du pinget itavisen.no? Hva med 82.117.50.13? Hvis du ikke får svar fra itavisen.no men fra 82.117.50.13, er det noe galt med DNS'en. Du kan forsøke å endre DNS til 8.8.8.8 og se hva som skjer. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Det skjer ingenting. Står bare "Connecting". Jeg har prøvd å pinge og får svar! Men merkelig at det skjer med masse forskjellige datamaskiner fra forskjellige bygninger! Selv ikke proxyer greier å finne siden: www.hidemyass.com Endret 25. april 2012 av andeik Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Det kan jo ha noe å si at du bor i utlandet ja.. Men skal ikke si det sikkert :s Er det andre sider du sliter litt med også? Eller er det bare ITAvisen.no ? Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Itavisen funker ikke med utlandet, får time out med VPN på Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Her er kanskje grunnen: Stadige DDoS-angrep siden 16. april skaper problemer for flere Aller Internett-publikasjoner. DDoS-angrep på ITavisen.no Angrepene fører ikke bare til at nettsidene våre til tider er trege her hjemme, eller helt umulig å nå, men vi har også måttet stenge trafikken mot utlandet flere ganger for å stagge angrepene. Dette medfører at Facebook-strømmen vår ikke oppdateres, og ikke minst er det svært beklagelige for alle nordmenn som sitter i utlandet, og er avhengig av sin daglige dose tekno-nyheter. DotNetFuckers står trolig bak Trolig er det gruppen DotNetFuckers (Twitter) som står bak angrepene. Dette grunnet flere Twitter-meldinger hvor det opplyses om angrep mot ITavisen, såvel som Norsk Tipping og en tysk fotballside Gruppen ser ikke ut til å ha noe motiv, ei heller en stør fanskare med kun 18 følgere på Twitter. Les mer her (hvis du kommer inn): http://www.digi.no/894537/ddos-angrep-rammer-digino Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Det må da finnes en annen måte å unngå DDoS angrep ? Kjedelig om ingen fra utlandet skal kunne lese nyheter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Det må da finnes en annen måte å unngå DDoS angrep ? Kjedelig om ingen fra utlandet skal kunne lese nyheter Eneste måten å unngå trafikk på serveren, er å slå den av... Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Joda, men det kan da ikke være en god løsning Er da mange andre sider som ikke har disse problemene... Hva gjør itavisen feil da? Og hva har folk i mot dem ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Trenger ikke være itavisen. Kan være noen av disse sidene også. Itavisen er for datanyheter, som Se&Hør er nyheter for ukepressen.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Jeg lurte på det samme, jeg bor i USA og har ikke hatt tilgang til itavisen.no de siste dagene. Nå kikker jeg innom den sida bare en gang iblant når jeg kjeder meg, men er uansett kjipt at de skal stenge trafikk fra utlandet. Endret 30. april 2012 av Apox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 en og annen leser og ti tusen hackere... Hmm vanskelig valg... Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Trenger ikke være itavisen. Kan være noen av disse sidene også. Itavisen er for datanyheter, som Se&Hør er nyheter for ukepressen.. Hva? Han sier jo at det er itavisen han har problemer med Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Regner med at de sidene ligger på samme server... Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Trodde du svarte på spørsmålet mitt om hvorfor bare itavisen ? Ikke vg, db, dinside.. etc.... Hvorfor er det bare dem som sliter med dette (neida, er sikkert ett par til.. Men ALLE sliter ikke med dette) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det er en lenk i mitt innlegg. Prøv å klikk på disse..... Hvorfor serveren som Itavisen ligger på sliter med DDOS... Det kan vel være mange årsaker til det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå