AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Noen som har erfaringer på dette feltet? Jeg har så ekstrem hofteleddsdysplasi at jeg ikke har ordentlig hofteskåler engang, og høyre hofteledd har ingen skål overhode. Jeg har nå levd med smerter i den hoften over en lengre periode (ett par- tre år, minst) og har vært hos lege og fått bekreftet at det er ett stort problem som har oppstått. Hoftebenet har slitt ned brusken, så det er omtrent nesten ingen brusk mellom hofteleddet og hoftebenet/bekkenet. Det er mest sannsynlig derfor jeg har slike smerter, og det er ingen alternativ behandling. Legen drev å manipulerte benet (vred på det og slik) og det var betydelig større smerter i høyre hofteledd. Jeg må jeg altså leve med det slik, og ta følgene når jeg blir eldre, og jeg er bare 21 år gammel. Den eneste 'behandlingen' sykehuset kan tilby meg er en hofteleddsprotese, som selvsagt innebærer med seg flere risikoer. Er det noen som kan fotelle litt om selve hofteleddsprotesen? Noen som lever med det? Gjør det vondt? Hatt andre komplikasjoner? Noen som lever med slik hofteleddsdysplasi og som har klart å finne andre metoder å takle hverdagen på? Jeg er livredd for operasjon, hva det betyr og alt det innebærer, men jeg får også lyst til å bare gråte når jeg tenker på at alternativet er like ille, og vil bli verre med årene. Anonym poster: 0fb18e7fe3fac7c4bfa74df654123c1e Lenke til kommentar
sunshine7 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Noen som har erfaringer på dette feltet? Jeg har så ekstrem hofteleddsdysplasi at jeg ikke har ordentlig hofteskåler engang, og høyre hofteledd har ingen skål overhode. Jeg har nå levd med smerter i den hoften over en lengre periode (ett par- tre år, minst) og har vært hos lege og fått bekreftet at det er ett stort problem som har oppstått. Hoftebenet har slitt ned brusken, så det er omtrent nesten ingen brusk mellom hofteleddet og hoftebenet/bekkenet. Det er mest sannsynlig derfor jeg har slike smerter, og det er ingen alternativ behandling. Legen drev å manipulerte benet (vred på det og slik) og det var betydelig større smerter i høyre hofteledd. Jeg må jeg altså leve med det slik, og ta følgene når jeg blir eldre, og jeg er bare 21 år gammel. Den eneste 'behandlingen' sykehuset kan tilby meg er en hofteleddsprotese, som selvsagt innebærer med seg flere risikoer. Er det noen som kan fotelle litt om selve hofteleddsprotesen? Noen som lever med det? Gjør det vondt? Hatt andre komplikasjoner? Noen som lever med slik hofteleddsdysplasi og som har klart å finne andre metoder å takle hverdagen på? Jeg er livredd for operasjon, hva det betyr og alt det innebærer, men jeg får også lyst til å bare gråte når jeg tenker på at alternativet er like ille, og vil bli verre med årene. Anonym poster: 0fb18e7fe3fac7c4bfa74df654123c1e Jeg fikk thp for 1.5 år siden. Jeg er eldre enn deg; falt i skogen og knakk benet tvers over - fikk til slutt nye kunstig hofte. Den blir litt stiv og jeg må passe meg å ikke krysse beina eller sitte på huk, men jeg kan gå fint på den. Det tok tid å ble vant til den - jeg regner med at du leger deg fortere etter inngrepet enn meg - jeg er seksti år.. Hvis du har bare problemer med hofte, da anbefaler jeg den! Man kan leve ganske normalt med den - men husk, den tar litt tid å lege seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå