WhiteFire Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Det er ca 1800 meter fra huset mitt til sentralen. Linjen fra NGT synker på ca 10/1 slik det er nå. Undersøkte litt på nettet, og fant informasjon som tyder på at et bedre modem kan være veien å gå. Tydeligvis fins det en del modeller der man kan justere en del parametre for å oppnå bedre hastighet. Trådene nevnte spesifikke modem, men finner ingen av de til salgs i Norge. Er det noen her som har erfaring med tweaking av adsl-linjer? Andre ting jeg har vurdert. En adsl-linje til => for dyrt. Sattellitt => for lav responstid. Andre leverandører => ingen ser ut til å kunne levere bedre hastighet. 4G => alltid en begrensing på mengde data. Ellers har vi Canal Digital som leverer kabel-tv, men på grunn av noen komplikasjoner (før min tid i borettslaget), ble det kun lagt kabel nok til tv. Ellers tok jeg en veldig lang ringerunde for å finne ut om det var mulig å overføre meg til en nærmere sentral. Jeg fant til slutt riktig institusjon, som ble mektig forbannet over at jeg som vanlig bruker hadde funne frem til de. Etter å ha triangulert opp og ned i mente på kapaks, så ser det forøvrig ut som om nåværende sentral er den nærmeste. Endret 30. april 2012 av WhiteFire Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Takker! Fant denne listen tidligere, men gav opp etter å å ha lett etter de 10 første i Norge. Zyxel prestige 660HW fins heldigvis hos DustinHome. Endret 26. april 2012 av WhiteFire Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) 660hw er ikke akkurat det mest stabile routermodemet. Skal du bruke det, så anbefaler jeg at du setter det i bridge (som et modem) og bruker en stabil router bak. Vær sikker på at det du skaffer deg støtter annex B. Endret 26. april 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Takker! Fant denne listen tidligere, men gav opp etter å å ha lett etter de 10 første i Norge. Zyxel prestige 660HW fins heldigvis hos DustinHome. Jeg har en DSL-2741B ADSL2/2+ Wireless N modem og ruter som jeg har brukt på ngt Annex B. Om du vil så kan du få den billig, så send meg en pm så kansje vi har en deal Trenger den ikke selv siden jeg har vdsl2. Den funker helt topp. Om den vil øke hastigheten din vet jeg ikke. http://www.dlink.no/...-NO%2FDLWrapper Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 NGT skulle øke hastigheten på linjen ved å tweake litt. Den ble dønn ustabil etterpå, men så gjorde de et nytt forsøk. Resultatet ble at hastigheten gikk ned ca 25%, men pingen ble også samtidig redusert fra 70ms til 13! ms. Skal i en ny runde med Canal Digital nå, så får vi se om det ikke blir bedre tider etter hvert. Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 WhiteFire hva slags boks har du fra NGT? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Når stabiliteten blir bedre når man reduserer hastigheten tyder på at linjen blir presset til maks på opprinnelig hastighet. Mvh Faller Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 er 2200m fra sentral og har også høy ping.(har NGT) hva ringte du inn og snakket om?, har ca 48 i ping. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 er 2200m fra sentral og har også høy ping.(har NGT) hva ringte du inn og snakket om?, har ca 48 i ping. Latency eller "ping" er helt avhengig av hvor du måler fra og til. Hvis man ikke spesifiserer hva man måler på, så er det som å spørre: Hva veier en fisk? For å finne ut hvordan linjen fungerer, så kan traceroute-kommandoen brukes i stedet for ping. EKS: tracert www.uio.no Pass på at det ikke kjøres annen trafikk på linjen når du tester respons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå