1-600-DOCTORB Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hei, jeg spilte simulerings spill for rundt 10 år siden, nå føler jeg at jeg må komme meg inn i denne sjangeren på nytt. Det jeg lurte på er om det finns ett spill der man starter starter med å styre ett primitvt samfunn f eks neandertalere og utvikler de over tid og etterhvert bygger opp ett samfunn med teknologi osv? Lenke til kommentar
Nielsen85 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hei, jeg spilte simulerings spill for rundt 10 år siden, nå føler jeg at jeg må komme meg inn i denne sjangeren på nytt. Det jeg lurte på er om det finns ett spill der man starter starter med å styre ett primitvt samfunn f eks neandertalere og utvikler de over tid og etterhvert bygger opp ett samfunn med teknologi osv? Det finnes mange slike spill, men de er ikke akkurat type simuleringsspill. Civilization spillene, f.eks Civ 5. Empire Earth, Rise of Nations. Finnes sikkert 100-talls av spill i denne sjangeren som jeg ikke kommer på, men har prøvd de fleste. Civ 5 er muligens det nærmeste du kommer. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
1-600-DOCTORB Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Takk for tipsene, men tror kansje Anno er det nærmeste av hva jeg tenkte på. Syns Civ 5 er litt for mye strategi/krigsspill og Spore hadde kansje vært det mest perfekte spillet, men det er jo dyr og ikke menesker. Jeg har jo tenkt på å bygge byer osv. Uansett takk for alle tips igjen, hvis noen har andre tips så er det supert Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hva med cities XL. Tror du skal være borgemester og sørge for at innbyggerne har det bra, bygge nye bygninger, få ned kriminalitet osv Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Mega-lo-mania om de hadde laget en ny versjon Det var fett det: http://en.wikipedia.org/wiki/Mega_Lo_Mania Lenke til kommentar
1-600-DOCTORB Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Hva med cities XL. Tror du skal være borgemester og sørge for at innbyggerne har det bra, bygge nye bygninger, få ned kriminalitet osv Wow dette spillet så utrolig kult ut, jeg begynte å spille anno 2070 idag, men kommer til å sjekke ut cities XL. Mega-lo-mania om de hadde laget en ny versjon Det var fett det: http://en.wikipedia....i/Mega_Lo_Mania Hehe dette er jo faktisk omtrent definisjonen på det jeg spurte etter, amiga var populært da jeg var veldig liten så har ikke så godt forhold til den konsollen som jeg har til f eks N64. Hadde jeg vært litt eldre hadde jeg kanskje lastet ned en emulator og spillt det.. Men hadde det kommet en ny versjon hadde jeg kjøpt det, no doubt.. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Spilte det på emulator for et par år siden. Ble ikke helt det samme, men litt moro var det fortsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå