Gå til innhold

Kunde i flere banker + Sinna DNB


druer123

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag skulle jeg prøve å åpne en konto i DNB, noe som viste seg var ganske vanskelig. Etter å ha ventet i 5minutter i en filial, der jeg var den eneste kunden. Så får jeg en "konsulent" som jeg kan snakke til. Da jeg sier jeg vil opprette en konto i DNB, ser hun sure dama veldig rart på meg og sier "HVORFOR DET DA?? :realmad: ", "HAR DU PAPIRER OM HVOR MYE DU TJENER,PASS,KAPITAL,GJELD", ER DU KUNDE NOE ANNET STED?". Rekker så vidt å svare før hun raser videre med flere spørsmål. Det var som om jeg var på et jobbintervju(Som en KUNDE).

 

Da jeg sa at jeg var kunde i Skandiabanken fortiden så fikk jeg nesten marsjordre ut av lokalet, etter litt skjenn. Men hun sa hvis jeg sa opp som kunde i Skandiabanken, så kunne vi kanskje få til noe. Da spurte jeg om det lønnet seg å være kunde DNB kontra Skandiabanken, og om hun hadde noen oversikt over hva DNB kunne tilby kontra Skandiabanken. Men de hadde hun ikke, det kunne jeg finne ut av selv, det var ikke hennes jobb!

 

Også da jeg spurte, hvis jeg ble kunde her i DNB. Er det muligheter for å sette inn kontanter på konto? pga jeg selger ting via Internett og noen liker å betale kontant, så jeg har noen ganger litt kontanter. Da fikk jeg svar: "HVA?!??!?!?! DRIVER DU MED HVITVASKING AV PENGER DU ELLER!? DET ER ULOVLIG!!! HADDE DU VÆRT KUNDE HER HADDE VI RINGT POLITIET & SKATTEMYNDIGHETENE! INGEN SKAL HA KONTANTER I NORGE ETTER 2012!! :realmad: :realmad: "

 

Da sa jeg bare; Jeg skal tenke på det å bli kunde her, smilte å gikk.

 

Fy faen å dårlig kundeservice DNB har! Som en potensiell kunde blir du behandlet som en dritt og i tillegg beskyldt for å begå kriminelle handlinger ?! Helt sykt.

 

Men hun nevnte at det IKKE var lov til å være kunde i mer en 1 bank. Er dette sant? Husker at faren min var kunde i 2 banker før.

 

Mvh

- Druer123

Endret av druer123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv konto både i sparebanken og postbanken.

 

Ok, takk for svar. Tar meg en tur å sjekker postbanken nå. :)

 

Har vanskelig for å tro at trådstarter er helt seriøs nå.

 

Jeg er helt seriøs. Og hun var bøtte-sur. Skal ALDRI innom det stedet igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er langt unna min egen erfaring med DNB sin kundeservice. De er ikke billigere enn Skandiabanken, men min erfaring er at tjenestene de leverer og kundeservicen eg opplever er verdt prisforskjellen. Så du må ha truffet på det største rasshølet som befinner seg i bedriften, på hennes dårligste dag.

 

Send en tilbakemelding til DNB og gi tidspunkt og sted i meldingen, så vil du se at du får nok en unnskyldning i retur, i det minste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problem solved!

 

Dro til nærmeste butikk som hadde Postbanken. Der fikk jeg god forklaring på hvordan det funket og hva jeg skulle gjøre(Av en butikkansatt) og noen papierer jeg skulle fylle ut.

 

Takk for svar, alle sammen.

Endret av druer123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kontantløs samfunn er en våt drøm for AS Norge, NAV, PST og bankene. Mer kontroll over pengestrømmen og mindre å gjøre for de ansatte.

 

Tror du traff på en kundebehandler på et dårlig tidspunkt.

 

Det er vanlig å ha kontoer i flere banker, men man bruker som regel kun en bank.

Lenke til kommentar

Ok, vel, selv har jeg vært kunde hos Postbanken/DnB i ganske lang tid (12 år). Når kontoen min ble opprettet hadde jeg fra før en konto i en lokal sparebank. Jeg har aldri opplevd problemer som ligner hva trådstarter beskriver.

 

Jeg kan ikke se for meg at noen kundebehandlere hadde forventet å beholde jobben sin etter en slik fremtreden som du beskriver. Du får stikke ned dit å be om å få snakke med noen om det.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Om det du skriver stemmer ville jeg sendt et velformulert brev til DNB.

 

Ellers, som alle skriver, kan man selvsagt ha flere bankforbindelser. Jeg har 3-4, i tillegg til at jeg vel indirekte også har dnb gjennom et kredittkort.

 

Jeg kjenner også bankansatte både i DNB og sparebank1 som har hatt skandiabanken parallellt med konto i banken de var ansatt.

 

Eneste argumentet som kan komme i nærheten av det du beskriver er at de kan kreve/ønske sterkt at du skal ha lønnskontoen din i deres bank for å bli med i et evt fordelsprogram (men det er jo fremdeles milevis unna det du beskriver).

Lenke til kommentar

Problem solved!

 

Dro til nærmeste butikk som hadde Postbanken. Der fikk jeg god forklaring på hvordan det funket og hva jeg skulle gjøre(Av en butikkansatt) og noen papierer jeg skulle fylle ut.

 

Takk for svar, alle sammen.

 

Ja det var jo gjennomtenkt da postbanken og DNB er samme bank. :thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk noe lignende da jeg var på DNB forrige gang. Da jeg skulle fornye bankkort bildet. Da fikk jeg beskjed "Kjapp deg! Det er flere kunder her.".

 

Da bildet kom fram, visste det seg at jeg blunket, og spurte om å få ta et nytt et. Da fikk jeg en sur tone tilbake og sa "ja vel, men kjapp deg har ikke hele dagen å bruke på bildet ditt." også spurte hun "hvorfor kunne du ikke bare tatt med deg et bilde selv?"(Visste ikke at jeg kunne det en gang).

 

Er ikke så ofte i banken, så gir egentlig litt faen. Men ble ihvertfall ikke behandlet med respekt som en kunde der.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk opplevd noe lignende i DNB. Skulle inn for å åpne bankkonto, og ble ekspedert av en dame bak skranken. Da jeg sa at jeg ønsket å åpne en konto, så ble hun veldig skeptisk. Følte med engang at her var jeg absolutt ikke velkommen, og kun til bryderi. Det var som hun lette etter feil og mangler slik at hun kunne forhindre meg å åpne konto. Det viste seg at de måtte ha bekreftelse på inntekt og lønn for i det hele tatt vurdere å gi meg en konto, dette hadde jeg ikke så da var det å komme seg ut. Makan til dårlig kundebehandlig er det sjelden jeg har opplevd.

 

Var i dårlig humør da jeg gikk ut derifra, men jeg tenkte jeg skulle forsøke i en annen DNB filial, ikke langt ifra, og der ble jeg møtt av en hyggelig ung mann. Da jeg fortalte at jeg ønsket å åpne konto, så var det ikke noe problem. Var ingen spørsmål om hvorfor, måtte bare ha legitimasjon så skulle han fikse det med engang. Meget god kundeservice.

 

Har inntrykk av at det sitter en del "gamle kjerringer" på disse dnb-filialene og gjør livet surt for kunder...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...