g0b Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg ble tidligere anbefalt å bruke adaware for å fjerne spyboter som ble installert sammen med imesh på forumet. Det funket fint, da jeg hørte at broren min hadde installert imesh anbefalte jeg han å installere adaware. (fordi sammen med imesh ble det installert spybot ble det sagt) han gjorde som jeg sa men under installasjonen av adaware mistet han forbindelsen til internett og han holder meg ansvarlig.. Dette var en helt ny bærbar pc med windows xp. Han sa at pcen klikka under installasjonen liksom, og han fant ikke igjen mappen der adaware ble lagt, han fant heller ikke adaware på uninstall tingen (remove/repair programs på controllpanel) håper på hjelp og på forhånd takk Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Under installasjonen? Installasjonen i seg selv kjører ikke noen programmer. Det bare pakker ut filer som t.d. WinZip gjør i ulike mapper på en finere måte. Det er nok noe annet! Om mappen ble slettet har ikke Windows XP registrert denne. Se etter virus, installere oppkoblingen på nytt, eller installere windows på nytt The microsoft way - må du gå med CD i lomma! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg tviler sterkt at broren din kan holde deg ansvarlig for Adaware. Hoeres litt dumt ut syntes jeg. Jeg har installert Adaware orten ganger og har aldri hatt problemer med det, verken ved 56k oppkobling eller traadloest eller ADSL. Da jeg installerte tidligere saa brukte jeg Win98SE, naa bruker jeg Win2k. Enten har han som nevnt tidligere virus paa maskinen, eller saa er det Win XP som er helt paa jorde. JEg stoler ikke en plass paa Win XP, det ser jo ut som at endel har problemer med det, ihvertfall i forhaald til Win2k. Jeg venter til de kommer ut med en SP2 eller SP3 for jeg prover det. (Har ikke noe argumenter aa komme med som kan stotte min paastand, jeg sier bare utifra det jeg har hort og sett av andre brukere) Frankie Singapore Lenke til kommentar
Exxonsen Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Har installert Adaware mange ganger, på W2K og XP, og har aldri opplevd noe liknende. Årsaken(e) er nok (desverre) heller d som "XPUserz" skriver. Kan se ut som om selve install-prosessen er avbrudt, noe som kan gjøres av OS, "uønskede" prosesser (virus etc) eller brukeren (v/ en feiltakelse, selvfølgelig). Bl.a. endel ormer "fucker" opp internett-forbindelsen v/ at de forsøker å ta styringen for å lette framtidige angrep, tappe PCen for info etc. Under slike forsøk kan OSet oppføre seg slik du beskriver. Broren din får antakeligvis en feilmelding når han forsøker å connecte seg til nettet. Følgende kan tas som utg.pkt for videre actions: 1) DU laster ned de siste fixene (ta gjerne 4 om gangen fra den kronologiske listen) fra Symantec på: http://securityresponse.symantec.com/avcen...tools.list.html Kopieres over på diskett(er)/CD. Sett på skrivebeskyttelsen (ikke på CDen, selvfølgelig...) 2) Han kjører .exe filene i tur og orden, uten å gå på nettet 3) Når dere er "rimelig" sikre på at PCen er fri for virus, ormer etc så forsøk og sette opp internettforbindelsen igjen. V/ ev feilemldinger kan DU søke på de på nettet for å finne løsning/ WA. Bruk gjerne også Event Viewer for å få (forhåpentligvis) en noe mer komplett (ikke text-reklame....) feilmelding Men, uansett, lykke til! Og skriv gjerne inn hva som virket/ikke virket, slik at andre kan bruke dette senere. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 takk for hjelpen.. blir vel snart en ordning på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå