Redaksjonen. Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Vil ikke lenger utvikle Picasa for Linux, mens andre tjenester mottar dødsstøtet. Google dropper Linux og stenger tjenester Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Min erfaring var at Picasa ikke fungerte noe spesielt godt på Linux-plattformen uansett. Veldig kjedelig, da den har en utrolig fin bildefremviser. Selve sorteringsprogramvaren bryr jeg meg ikke om, vil egentlig kun ha bildefremvisningsprogrammet. Tar gjerne i mot tips til lignende programmer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 De stengte fordi det var vanskelig å oppdatere i takt med windows-versjonen? Høres relativt tynt ut enn sålenge windows-versjonen i mine øyne ikek akkurat utvikler seg i rekordhastighet, snarere tvert imot. AtW 2 Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 De må vel se på omkostninger ved å utvikle til Linux mot brukerbase. Jeg kjenner faktisk ingen flere som bruker Linux som hoved-operativsystem. Nå kjente jeg vel også bare fem som hadde det før og da. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 De stengte fordi det var vanskelig å oppdatere i takt med windows-versjonen? Høres relativt tynt ut enn sålenge windows-versjonen i mine øyne ikek akkurat utvikler seg i rekordhastighet, snarere tvert imot. AtW Windows-versjonens utviklingstempo kan jo ha hatt noe med at de skulle sikre at det fungerte under wine. Det kan potensielt ha hindret bruk av nye windows APIer og/eller krevd for mye utviklings tid av wine. Det er uansett usannsynlig at Google tjente penger (som de jo har som mål å gjøre) på linux versjonen ettersom de velger å slutte å utvikle den. Det finnes også gode og bedre integrerte alternativer (sist jeg prøvde picasa for linux, som riktignok er lenge siden, så så den dirkete malplassert ut), som sikkert betyr at Picasa for linux var lite brukt. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Google Drive får Linux-klient ganske snart. Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Picasa 3.xx funker fett med Wine på linux. http://www.webupd8.org/2012/01/install-picasa-39-in-linux-and-fix.html 1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 De stengte fordi det var vanskelig å oppdatere i takt med windows-versjonen? Høres relativt tynt ut enn sålenge windows-versjonen i mine øyne ikek akkurat utvikler seg i rekordhastighet, snarere tvert imot. AtW Hvor mange Linuxbrukere kjenner du som aktivt bruker Picasa? Shotwell, DigiKam & co har mesteparten av den nødvendige funksjonaliteten til slik programvare og kjører native i GNU/Linux. Så lenge Google ikke ønsker å utvikle en egen klient for GNU/Linux, men bruke Wine som en billig usskyldning i stedet, synes jeg det er helt greit at de kutter her. Som Kimme sier, det er ikke noe problem å bruke Picasa gjennom Wine uansett, så de trenger ikke en egen wineversjon bare for å kjøre ett program. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Google Drive får Linux-klient ganske snart. Håper det stemmer for Google Drive var hovedbekymringen min med tanke på støtte på kryss av plattformene jeg bruker. Selv om Ubuntu One er et bra alternativ. Occi: Min favoritt er Faststone Image Viewer, som fungerer via Wine, men det fungerer dessverre ikke prikkfritt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Å nei! De stenger vaksinefinneren. Og den som jeg har brukt så mye. 2 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Occi: Min favoritt er Faststone Image Viewer, som fungerer via Wine, men det fungerer dessverre ikke prikkfritt. Jeg er kun interessert i Photo Viewern til Picasa, ikke selve sorteringsfunksjonen etc. Virker ikke som om selve image viewern til Faststone er noe spesiell i forhold til noe annet jeg har prøvd (som og fungerer native i Linux). Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Google Drive får Linux-klient ganske snart. Håper det stemmer for Google Drive var hovedbekymringen min med tanke på støtte på kryss av plattformene jeg bruker. Selv om Ubuntu One er et bra alternativ. Kilde The news comes via Google Docs and Drive Manager Teresa Wu, who, in response to a question over the lack of Linux support, told users to ‘hang tight’ as Linux support is being ‘worked on’. 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Picasa fungerer bedre gjennom Wine enn bundlet med gammel Wine, så det er naturlig at Google slutter med det. Det står ikke på ressurser. 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Ser ikke ett sted at Google dropper Linux-versjon for GDrive. Hva baserer det seg på? Endret 25. april 2012 av RattleBattle Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Det er rart. Kan de ikke bare velge et par av disse til å vedlikeholde det da? http://blogoscoped.com/employees/ Lenke til kommentar
joebush Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) "Nylanserte Google Drive skal heller ikke ha Linux-støtte." Dette er et merkelig påstand, som jeg heller ikke finner noen som helst referanse til i kildeartikkelen. Det er ikke akkurat troverdig journalistikk når dere driver med å dikte opp artikkelinnhold. Endret 25. april 2012 av joebush 2 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Pfff.. mega konsernene har sikkert fått panikk og prøver å kneble oppvigleren før det er for sent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå