GeirGrusom Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 I går satt jeg i timesvis og rotet med et problem i ASP.NET. Det er ordnet nå ved å benytte control stage istedet for viewstage, men jeg lurte på om noen aner hva som skjedde eller har vært borti det før. Det jeg skrev var en kontroll som i utgangspunktet var en state machine som innhentet opplysninger i flere steg før den sendte videre til sikker betaling. Derimot skjedde det noe veldig merkelig med kontrollen som jeg ikke har opplevd tidlgere eller senere: viewstate funket, men oppførte seg ikke som forventet. Det virket til at viewstate informasjon ikke ble hentet inn før etter Load, som jo ikke er helt i henhold til spec. Når jeg sjekket i koden, var verdien i alle kompontenter som ikke var satt i markup en tom tekststreng. Det var ikke før i PreRender at viewstate informasjon var plassert i kontrollen. Om jeg satt EnableViewState eller ViewStateMode hadde ikke noe påvirkning. Det endte med at jeg plasserte info i ControlState istedet, så det fungerer som forventet nå, men har noen vært borti det før og vet hva det kommer av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå