Gjest Slettet-OP6hhnPETq Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Hei har nettop bygget en ny pc, men så måtte det såklart dukke opp et problem. Det som skjer er at når jeg sitter og spiller så blir plutselig skjermen svart i ca 1 sek så kommer den på igjen. Da har spillet/pcen klikket og jeg må restarte. Jeg sitter på skype samtidig og samtalen her forsvinner aldri. Men jeg får opp en melding fra windows meldingsystemet at Marvell 91xx Config ATA Device ikke fungerer. Når jeg går på enhetsbehandling så står det at den er innstalert. Har koblet til SSD til 6gb koblingen på hovedkortet men det står at den er 3gb når jeg starter pcen. SSD disk: Intel 320 120GB SSD SATA/300MLC. Hovedkort ASUS p8P67 DELUXE B3 P67. Har også koblet til en vanlig sata disk til 6gb porten på hovedkortet og denne blir oppført som 6gb når jeg starter systemet. Burde jeg bytte om til 3gb port på SSD eller SATA hard disken? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Pcen fungerer ellers helt normalt kan sitte og spille i 1 time og så skjer det eller så går det kanskje bare 15min før den klikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OP6hhnPETq Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 prøvde nå og bytte kabel men står forsatt at den er 3gb Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Disken har 3 Gb interface, så det er naturlig. Den bør uansett ikke kobles til 6 Gb Marvell kontrolleren, da denne har høyere latency og muligens er mindre stabil enn ICH. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OP6hhnPETq Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 hmm prøvde og koble den til intel tilkoblingen på hovedkortet nå, men klikker forsatt. Kan det være noe med at jeg har to skjermkort og kjører disse i sli? med tanke på at skype samtalen ikke forsvinner? Har prøvd og deaktivere sli'en nå så får se om det fungerer. Har det noe og si på hvilken vei den sli broen ligger? :S Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Har samme hovedkort.Marvell kontaktene skal du aldri koble bootdisken til.Det står i manualen.Plugg ssd,en i 6ata intel kontakten.Husk for all del å kun ha ssd tilkoblet og ingen andre disker når du formaterer og legger inn os.En biosupdate også gjør seg på det kortet. 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Hvis jeg har forstått det riktig , så installerte du OS'et på SSD'en mens den var koblet til Marvell kontakten. Mulig at det er årsaken til ustabiliteten. Jeg ville ha koblet til native Intel porter. Deretter ville jeg ha reinstallert OS'et. Legg gjerne inn nyeste Intel RST drivere I bildet nedenfor er sata 3 Gb/s de 4 helt til venstre De gråe/hvite er native 6 Gb/s porter Mørkeblå er Marvell helt til høyre. Endret 26. april 2012 av johome Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OP6hhnPETq Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Var vist bare ett defekt skjermkort som ikke fungerte som det skulle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå