Gå til innhold

p4's boxed vifte

((CnsLps))

Anbefalte innlegg

går det an å bytte ut denne vifta med en papst 80x80? jeg har bestilt meg en slik, fordi den er nesten lydløs (bare 19db). jeg lurer på om denne vil "blåse" bedre enn den originale boxed vifta som sitter på nå. og, forresten, er den bedre enn den originale?

jeg har også handlet runde IDE-kabler til HD og floppy (jeg kunne ikke finne ata-33 kabler, men er det bare å bruke den andre enden på ata-66/100 til dvd'en?) + arctic silver 3 til å bytte ut den svarte goopen som satt på boxed-kjøleren.

jeg lurer også på om jeg på sikt kanskje skal bytte ut hele boxed-vifta med den swiftech-kjøleren som er på microplex. er det noen som har noen erfaringer med den? (om den er "farlig" for hk med den vekta, hvordan yter den med den nevnte papst-vifta osv)

takker for alle erfaringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-09 19:44, ((CnsLps)) skrev:

går det an å bytte ut denne vifta med en papst 80x80? jeg har bestilt meg en slik, fordi den er nesten lydløs (bare 19db). jeg lurer på om denne vil "blåse" bedre enn den originale boxed vifta som sitter på nå. og, forresten, er den bedre enn den originale?

Den originale er faktisk veldig bra, og bråker da ikke så mye heller! Du kan forresten ikke bare bytte ut vifta på toppen, da dette ikke vil passe. Du må også bytte ut kjøleribba da.

Quote:

jeg har også handlet runde IDE-kabler til HD og floppy (jeg kunne ikke finne ata-33 kabler, men er det bare å bruke den andre enden på ata-66/100 til dvd'en?) + arctic silver 3 til å bytte ut den svarte goopen som satt på boxed-kjøleren.

Det er bare å sette i, de er bakoverkompatible. Uansett, sett gamle ATA 33 enheter på secondary ide controller. Sett ATA66/100 sertifiserte enheter på primary. Slik står det i manualen til Asus hovedkort. (p4b266 i845d). Du kan godt bytte ut goopen ja, artic silver 3 er best!

Quote:

jeg lurer også på om jeg på sikt kanskje skal bytte ut hele boxed-vifta med den swiftech-kjøleren som er på microplex. er det noen som har noen erfaringer med den? (om den er "farlig" for hk med den vekta, hvordan yter den med den nevnte papst-vifta osv)

takker for alle erfaringer!

Du kan bytte ut hele boxed vifta ja, med den svære swiftech'en. Uansett, den kjøler best med vifter som flytter MYE luft, og ikke så bra med mindre vifter, slik som din 19DB. Hadde anbefalt og kjøpe 26dba (2600rpm) eller større 80x80 fra PABST, men da er kanskje noe av poenget borte :smile: Selv om 26db er lydløst etter min mening.

For å montere den swiftechen, må du ta av den firkanta plast saken som sitter på hovedkortet fra fabrikk. Det er ganske enkelt, bare å dytte litt bakfra, så får du den av hvis du er litt fingerferdig :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...