Gå til innhold

BK: HDR - Svinger

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har prøvd meg litt på HDR-foto i det siste, og lurer på hvordan jeg ligger an. Det jeg har fotografert så langt er stort sett naturfoto, og i går tok jeg et som jeg er ganske fornøyd med selv, men lurer på hva andre tenker om det.

Bildet er tatt med et Canon 550D med det medfølgende EF-S 18-55mm kit-objektivet.

post-157801-0-07162300-1335302698_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes kanskje det er litt overdreven HDR-bruk, men det handler jo om smak og behag. Det er fryktelig tydelig fargebrytningsfeil ute å går i kontrast mellom greiner og himmel, særlig mot kantene av bilderammen. Vet ikke om det er forverret av HDR-fiksinga, men det skal jo gå an å fjerne ganske greit i photoshop. Best å gjøre dette før du limer sammen til HDR vil jeg tro.

Komposisjonsmessig synes jeg huset til høyre er forstyrrende, og kunne kanksje tenke meg at det blir lagt mer vekt på veien som slanger seg bortover, for den var i grunn ikke gæærn.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det er litt av hvert av kontrastfarger ute og går, spesielt det rosa-ish oppe til venstre i greinene. Dette kom først da de ble limt sammen som HDR, og ja, jeg vil tro jeg kan fjerne dette i PS. :)

Ang komposisjonen var det vanskelig å unngå huset. Bildet var tatt med 55mm for å unngå så mye som mulig, pluss en bil som sto i bakken til høyre der. Jeg prøvde å gå nærmere, men da forsvant så mye av veien og svingene at det ble litt meningsløst på en måte.

Takk for innspill! Jeg skal se på det du sa og prøve å forbedre det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...