Ferevig Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg har ikke internett i leiligheten per dags dato, så lurte jeg på om jeg kan bruke en av mine konsoller som router av noe slag. De har jo trådløst internett så det vil si at de har samme egenskaper som en mobiltelefon (?) dvs. du kan bruke de til å koble deg opp mot trådløst internett som kan videreføre tilkoblingen så man får internett på datamaskinen? Håper på raskt svar! :-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Det første problemet er jo at du må ha en leverandør av internett. Det andre er at disse spillmaskinene ikke har brokobling mellom trådløs og kabel. En mobiltelefon har WLAN og 3G. WLAN er det samme som vanlige routere bruker, mens 3G er slik som Telenor/Netcom tar betalt for (egne frekvenser). En mobil kan ofte brukes til å dele data over WLAN. Lenke til kommentar
Ferevig Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Jeg har tilgang til trådløst internett, men ikke via kabel. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Så vidt jeg vet vil du trenge en ps3 med linux install og så sette opp en bro på tradisjonelt vis. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Om ikke konsollen har en eksplisitt innstilling som lar deg gjøre dette, så tviler jeg på at det lar seg gjøre. Da er det kanskje bedre å kjøpe et trådløst nettverkskort til PCen din. Balthier har nok rett angående linuxinstallasjon på PS3, men det lar seg ikke gjøre uten å la være å oppdatere firmwaren, noe som igjen ikke lar deg koble på PSN. Endret 25. april 2012 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 enklere å bare skaffe deg pci kort eller usb dongel imo. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jepp. Usikker på hvor gode USB dongler vanligvis er, men jeg regner med at det også her er slik at man får hva man betaler for. Det kan hende det er verdt noen ekstra kroner å få en mer stabil tilkobling. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 For 10$ får du en slik: http://www.ebay.com/itm/LB-Link-USB2-0-11n-WiFi-Wireless-300M-300Mbps-802-11b-g-n-Adapter-antenna-dongle-/120899538699?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c262c8f0b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå