håkon97 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 jeg er 183 cm og veier ca 67 kg . Jeg er 15 år og går på trenings studio. Jeg vil øke volum i overkroppen for det meste, bryr jeg egentlig ikke om styrke. Jeg har mulighet til å trene alle dager i hverdagen. Jeg trenger hjelp til en treningsdiett og trenings program for å bli større og øke volumet i musklene. Har ett bilde så jeg kan vise dere hvordan jeg ligger ann med størrelse osv. skikkelige svar hadde vært fint Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Har du trent mye før? Prøv et ferdiglagd program, som for eksempel RYP eller SL5x5. Tren hele kroppen, ikke bare overkroppen. Tren perioder både med fokus på volum og fokus på styrke. Variasjon er bra. Når det gjelder kosthold er jeg ingen ekspert, men veldig kort kan jeg si at du helst bør holde deg unna prosessert mat som pizza og liknende. Pass på å få i deg nok proteiner, omtrent 2 gram per kg kroppsvekt. Det finnes en nybegynnertråd der alt dette står grundigere forklart, så jeg ville begynt der. Lenke til kommentar
Roger Nystad Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Mange fine programmer på bodybuilding.com, kanskje litt for avansert til å starte med, men absolutt noe å vurdere. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Les denne artikkelen i Nettavisen, alle øvelsene her er svært gode for overkroppen, jeg trener så og si alle selv. Legg deretter på benkpress/benk med manualer, og markløft, biceps og triceps, så har du en god start i alle fall! Endret 24. april 2012 av MrLG Lenke til kommentar
håkon97 Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 takk for alle svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå