Gå til innhold

Overtidsproblemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, ja, arbeidsmiljøloven forbyr det. At du forsøker å omgå det med en proformaordning som involverer et firma endrer ikke realitetene i arbeidsforholdet.

Uten at jeg er sikker vil det vel endre den juridiske delen.

Blir vel som å ha 2 jobber...

Lenke til kommentar

Hei

Sliter med at det blir for mye overtid

Kan man da leie seg ut til arbeidsgiver med eget firma?

Finnes det noen lover som sier dette ikke er lov?

Håper noen har greie på dette

Så be arbeidsgiver ansette flere folk da, eller gjør han oppmerksom på at dersom han ikke gjør det, så skifter du jobb.Virker jo som du er ganske lei av all overtiden.

Lenke til kommentar

Vel, ja, arbeidsmiljøloven forbyr det. At du forsøker å omgå det med en proformaordning som involverer et firma endrer ikke realitetene i arbeidsforholdet.

Uten at jeg er sikker vil det vel endre den juridiske delen.

Blir vel som å ha 2 jobber...

Nope. Proformaavtaler/-ordninger tillegges generelt sett ikke vekt i norsk rett.

Lenke til kommentar

Hei

Sliter med at det blir for mye overtid

Kan man da leie seg ut til arbeidsgiver med eget firma?

Finnes det noen lover som sier dette ikke er lov?

Håper noen har greie på dette

Så be arbeidsgiver ansette flere folk da, eller gjør han oppmerksom på at dersom han ikke gjør det, så skifter du jobb.Virker jo som du er ganske lei av all overtiden.

Er ikke lei nei :)

Men viss det noe juridisk som forbyr arbeidsgiver å leie gjennom firma, uansett om det er pga for mye overtid eller ikke??

Lenke til kommentar

bedrifta kan søke om flere overtidstimer. les mer om dette i arbeidsmiljøloven. du kan også jobbe rotasjon så du jobber 12 timer per dag i en periode. selv jobbet jeg ekstremt mye overtid tidligere da jeg er arbeidsnarkoman. jeg anbefaler ikke å jobbe mye overtid. over tid så blir kroppen og helsa dårligere. man blir helt slapp og lei. motivasjonen synker og man går hverandre på nervene. husker for noen år siden at jeg nesten jobbet flere dager uten søvn. dette var på slutten av byggetida på et stort seismikkskip som vi leverte som ny. lite søvn og jobbing døgnet rundt sammen med stress + reisetid er ikke noe å anbefale. men vi fikk god mat av mannskapet sin kokk da. b.a. biff og mye ris og pomfri til hvert måltid, døgnet rundt. en geo data master person som jeg hadde kontakt med var først en ok fyr. så på slutten ble han en kravstor idiot. da var jeg dritt lei av han. han hadde godt med år på ræva. typisk for sin stilling som er å sitte på en stol og se på data fra havbunnen. de har stor tedens til å bli stokkfeite. men når mannskapet tviler på deg og man har trua på seg selv at dette går bra, så blir det en fin in you're face i tankene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...