sedsberg Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hei. Siden Yarisen min ødelegger ryggen min og mangler varme om vinteren vurderer jeg seriøst å bytte bil. Blir veldig glad om noen gidder å komme med noen fornuftige tips! Ting som er viktig: - Lite kupéstøy. - God sitte- og kjørekomfort. - Varmeapparat som fungerer reltivt raskt ved kuldegrader ute. - Pålitelig. God kvalitet. Ting som ikke er så viktig: - Utseende. - Motoreffekt (bare den har nok til å slippe å gire ned i bakker på E18). - Drivstofftype. - Bagasjeplass. - Bakseteplass. Biler jeg har snust litt på er BMW 116d, 118d og 316d. Har også hatt tankene innom Citroën (f.eks. C5) men tror ikke jeg tar sjansen på det merket igjen. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Mine 3 på topp biler når det gjelder sittekomfort: 1. Nissan Laurel 2. Audi A8 3. Mitsubishi Galant (2,5l V6 med skinnseter) Laurel har jeg kjørt 10-12 distanser typisk Oslo-Bergen de siste årene, nesten som å sitte i lenestolen hjemme! A8 har jeg ikke kjørt så mye, men meget gode seter og stilig bil, har dog kun erfaring fra D2 serien (96-200?) Galanten har også behagelige seter, dog kun topputstyrte utgavene med skinnseter. Av nye biler, så har jeg prøvd litt forskjellig, men ikke MB og BMW, liker ikke tyske merker.. Men må si at Prius hadde bedre seter enn samtlige VW, Ford og Volvo jeg har prøvd i samme prisklasse, dog forsatt ikke så bra som i Laurel'en! Jeg har hatt en Laurel nå i snart 6 år, den oppfyller faktisk alle kravene dine, selv om den jeg har er fra '87 har den uten tvil vært den mest pålitelige og feilfrie bilen jeg har hatt. Varmeapparatet er farlig bra, rask varm og brenner nesten av meg fingrene ved full effekt, lite støy, dog ikke i samme klasse som A8'n. Men den er langt utenfor etterspurte prisklasse, så A8 passer nok bedre Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 I den prisklassen ville jeg tatt en titt på BMW 5-serie (E60), jeg har nyss byttet til en eldre 5-serie (E39) og må si meg meget positivt overrasket over støynivå i kupeen ved vanlig kjøring. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 I den prisklassen ville jeg tatt en titt på BMW 5-serie (E60), jeg har nyss byttet til en eldre 5-serie (E39) og må si meg meget positivt overrasket over støynivå i kupeen ved vanlig kjøring. Hvordan er det med påliteligheten til disse når de begynner å dra på åra? Er det mye man må regne med å bytte? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Det ble en E90 318i. Virker veldig lovende hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå