Verbal Hologram Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hei, jeg lurer på en ting angående en torrent tracker som jeg kom over for noen dager siden. Siden er yify skriver ikke link pga rettningslinjene. Men hvordan er det mulig å få så god kvalitet på så liten plass? Jeg beklager om dette strider mot regelverket, ønsker kun å vite hvordan dette er mulig. Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Du må jo ikke glemme det at selv om oppløsningen på videoen er høy, så betyr det så absolutt ikke at kvaliteten på videoen er noe god. Du kan kjøre på veldig høy komprimering for å få mindre filer, men ettersom du øker komprimeringen vil kvaliteten synke drastisk. Den letteste måten å se om det er komprimert mye er å se på mørke områder av videoen, om dette partiet av videoen har skurring eller områder som ikke ser naturlig ut 1 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Det er sant, men det ser forsatt langt bedre ut enn dvdrip for eksempel, begge er på 700 mb, men 720 rip har både høyere oppløsning samt langt bedre kvalitet. Bilde av 720p rip fra siden. Endret 24. april 2012 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Første du må tenke på er det at kvaliteten kan aldri bli bedre enn kilden det ble tatt fra, så en dvdrip kan aldri bli bedre enn dvdkvalitet. Når det gjelder 720p, så er nok det en mye bedre komprimeringsalgoritme, og den har et mye større utgangspunkt når den komprimerer. Utenom det så har jeg ingen doktorgrad i mediakomprimering, så jeg vet ikke mer uten å skulle ta et dypdykk i spesifikasjoner og teoriene bak det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå