Gå til innhold

Billigst mulig PC for Diablo 3 på high?

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå blitt en rimelig god stund siden jeg satt på gutterommet og snekret datamaskiner. Tiden har gått alt for fort i elektronikk verdenen til at jeg i det heletatt har hatt sjans til å følge med. Havnet etterhvert inn i Mac verdenen og ble der. Sitter nå med en MacBook Pro med et gammelt nvidia grafikk kort som ja, begynner å dra på årene :p

Men! Nå som Diablo 3 er på trappene, kunne jeg gjerne tenkt meg en så billig som mulig maskin, for å kjøre dette spillet på high og høy oppløsning. Jeg er klar over at dette spillet ikke er særlig krevende, men som sagt, min faglige kompetanse på hardware området har forsvunnet over tid :/

Utseende på kabinett er overhodet ikke viktig, utseendet på hardware er heller ikke viktig, det skal bare være billig, fungere og kjøre Diablo 3 på high.

Håper jeg ikke høres for krevende ut, men på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tippet David Moe, men det var ikke helt i den retningen jeg så.

Jeg kan utdype litt mer, jeg har tastatur/mus fra før, samtidig som jeg har en 27" skjerm, så akkurat der er jeg sikret. Kunne gjerne tenkt meg en liste med deler som jeg kunne bestille, billigst mulig. :)

Lenke til kommentar

her:

post-227710-0-03742100-1335298505_thumb.png

kanskje mulig med ett AMD APU, men jeg er ikke sikker på at grafikkortet er kraftig nok. det ville spart rundt 700kr (tror jeg i farta)

Takk olestokk! Det var noe slikt som dette jeg så for meg. Kan trekke fra Windows lisens da jeg får dette gjennom jobben, ser aktuelt ut! Finnes det andre alternativer? Og er det noen spesielle grunner for at du går for foreksempel dette grafikk kortet? Eller finnes det billigere alternativer? Likte dog prosessoren veldig godt!

Edit:

Apropos, AMD APU, dette er en integrert løsning? Tror nok dedikert er litt mer interessant egentlig, da dette gir litt flere muligheter :)

Endret av andypandy
Lenke til kommentar

Takk olestokk! Det var noe slikt som dette jeg så for meg. Kan trekke fra Windows lisens da jeg får dette gjennom jobben, ser aktuelt ut! Finnes det andre alternativer? Og er det noen spesielle grunner for at du går for foreksempel dette grafikk kortet? Eller finnes det billigere alternativer? Likte dog prosessoren veldig godt!

Edit:

Apropos, AMD APU, dette er en integrert løsning? Tror nok dedikert er litt mer interessant egentlig, da dette gir litt flere muligheter :)

AMD APUer er integrerte løsninger ja. veldig gode for low end gaming.

jeg ville ikke sagt det er så mange billigere alternativer til HD 7750.

Lenke til kommentar

her:

kanskje mulig med ett AMD APU, men jeg er ikke sikker på at grafikkortet er kraftig nok. det ville spart rundt 700kr (tror jeg i farta)

Hvis han legger litt mer kan han velge i5-2500k, ta 2TB istedet for 500gb for bare 400kr mer, og kanskje en ssd hvis han har lyst på en rask og responsiv pc. Ville iallefall jeg gjort når jeg først bruker noen tusen på pcn

Lenke til kommentar

her:

Hvis han legger litt mer kan han velge i5-2500k, ta 2TB istedet for 500gb for bare 400kr mer, og kanskje en ssd hvis han har lyst på en rask og responsiv pc. Ville iallefall jeg gjort når jeg først bruker noen tusen på pcn

TS skal bruke minst mulig... og egentlig tjener man ikke så utrolig mye på en i5 (som koster 700kr mer), spesielt når man egentlig ikke trenger mer enn en 5 år gammal kontor PC prosessor for å kjøre spillet (Athlon 64 X2)

Lenke til kommentar

jeg ville ha betalt 180kr mer for HD7770 som det er litt sprut i ihvertfall og heller gått ned til en G850/860. Blir litt billigere, men også mer balansert etter min mening. i3 er jo nesten overkill for et 50 watts sparekort.

Kommer vel også unna med en mindre strømforsyning som den Corsairen på 430W på dustinhome hvis du velger så gjerrige grafikkort som 77xx-serien, men vet ikke hvor viktig en drøy hundrelapp er for deg. PSUen blir dårligere med tiden så det er ofte greit å ha noe å gå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...