Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finner ei jeg liker, men avskyr de pga familiens økonomi - normalt?

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 19-årene.

Jeg finner ganske mange fine og attraktive jenter her og der, snakker mye med de og kommer nokså langt.

Problemet er da jeg får vite at familien dems tjener "dårlig" i forhold til mine, og huset dems er ikke noe særlig fint, de bor på et stygt sted...

Er dette unormalt å legge i grunn når jeg skal skaffe meg kjæreste? eller er dette ting jeg bare burde gi totalt F i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker veldig rart å se etter hvordan familien har det, da dette ikke skal ha så mye å si visst du har følelser for noen. Det er veldig vanskelig å få ordentlige svar på dette forumet fra tid til annen fordi sånn som jeg har oppfattet det så er ikke mesteparten så alt for gamle.

Uansett så bør du endre det synet om du ikke vill oppfattes feil. Eller så kan du jo fortsette å lete etter den med den beste familien visst det er det du syns teller?

Mitt problem er vell heller at det er turnoff når ei jente har skikkelige dumme meninger eller direkte meninger som er feil. Jeg vet ikke om det kan sammenlignes men det er vell mange som har en slags regel for hva som er frastøtende eller ei?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er 19 år og kommer sikkert til å flytte ut snart, til et mye styggere sted enn det foreldrene til dine dater har. Uamsett, hvis du går etter de aller peneste jentene har de somregel ganske velstående familier med mye penger, selvfølgelig med untak, men det er noe jeg har lagt merke til her jeg bor ihvertfall. Har sikkert noe med at fedre som tjener veldig bra, finner seg attraktive koner som igjen gir attraktive barn...

Lenke til kommentar

I utgangspunktet så ville eg sagt skam deg. Men sett i forhold til dine andre innlegg/tråder på dette forumet så ser eg absolutt bakgrunnen for at du vil sikre fremtiden din. Noen velger god utdannelse og/eller god jobb, andre sørger for pengesterke svigerforeldre.

Andre ville eg prøvd å overbevise om hvor overflatisk det er. Men for din del er det kanskje det sterkeste kortet ditt. Go for it! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kom an, folkens. Hans følelser er like genuine som deres selv om de ikke er like politisk korrekte. Jeg tror det er helt naturlig å se på hvor folk kommer fra, det er en del av totalpakken. Problemet her er at økonomien spiller oss et puss - den beveger seg ikke i takt med genene og er ikke rettferdig. Derfor sier det ikke nødvendigvis noe om et individ hvilken økonomi det har, selv om det er nærliggende å tro det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg finner ganske mange fine og attraktive jenter her og der, snakker mye med de og kommer nokså langt.

Problemet er da jeg får vite at familien dems tjener "dårlig" i forhold til mine, og huset dems er ikke noe særlig fint, de bor på et stygt sted...

Er dette unormalt å legge i grunn når jeg skal skaffe meg kjæreste? eller er dette ting jeg bare burde gi totalt F i?

Nei, det er helt logisk hvis materielle ting har større betydning enn det individer har for deg.

Lenke til kommentar

Med andre ord så er du en elitist som fokuserer mye på hvilken klasse du er en del av. Dersom du verdsetter mennesker så burde du ikke bry deg om deres økonomi og heller fokusere på dem som menneskelige individer og ikke pengesedler eller diamanter.

Med slikt språk TS er han neppe i " høyere sosialt lag" og lite som skulle støtte elitisme.

Selv har jeg aldri brydd meg om hvilken "klasse" kjærester har hatt, men må innrømme at jeg slet litt når familien til ei jeg var sammen med røkte inne, hadde dårlig kosthold og veldig negativt fokus på alt. Tross alt arver man gjerne holdninger hjemmefra.

Selv har vi stort hus med svømmebasseng, båter og hytte på sørlandet. Om ett av våre barn blir sammen med ei jente fra østkanten bryr det meg mindre, bare hun er trivelig og selv har litt ambisjoner.

Lenke til kommentar

Du er 19 år og kommer sikkert til å flytte ut snart, til et mye styggere sted enn det foreldrene til dine dater har. Uamsett, hvis du går etter de aller peneste jentene har de somregel ganske velstående familier med mye penger, selvfølgelig med untak, men det er noe jeg har lagt merke til her jeg bor ihvertfall. Har sikkert noe med at fedre som tjener veldig bra, finner seg attraktive koner som igjen gir attraktive barn...

Eller at ungjentene da har mer lommepenger å bruke på sminke, trening, utsette studier og fokusere på ''skjønnhet'' osv.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...