Axxxy Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hei! Helt kort, noen som vet om en nettside som ligner denne: http://codingbat.com Bare for C++ ? Har lest gjennom en del oppgaver og problemløsninger, etc. Men noen som vet om en side som dette, der den sjekker om du har kodet alt riktig? Mvh -Daniel Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Tja, jeg vet ikke om noen som sjekker koden din 100%, men hvis det er oppgaver du er etter, så kan du jo sette deg ned og løse oppgavene på Euler Project. Hvis jeg husker riktig skal du lage kode som returnerer en string eller noe, og denne verdien sender du inn som løsningsforslag, og om du har rett vil du få oppgaven godkjent Blir bare vanskeligere og vanskeligere oppgaver! Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Her er emne sidene til Grunnleggende og Objektorientert programmering i C++ ved Høgskolen i Gjøvik, finnes litt fra obliger til greier der, veit ikke om det hjelper så mye da =) http://www.ansatt.hig.no/frodeh/grprog/ http://www.ansatt.hig.no/frodeh/ooprog/ Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Har dere OOP i C++ oppe på Gjøvik? Vi har det i Java her nede i Vestfold... Har dere Java i det hele tatt der oppe? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Vi har Grunnleggende Programmering, Objektorrientert Programmering (hvor vi også har mye om datastrukturer), og Algoritmiskemetoder. 10SP hver, alt i C++. =) Tror vi har / hadde noe Java, men har ikke sett det i noen studieplaner eller noe. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Det er et emne som heter Grunnleggende programmering i java, men ingen av de rene IT studiene har det. Endret 25. april 2012 av graslauk Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Vi har Objektorientert Programmering i Java, men Algoritmer og Datastrukturer i C++. Er nok litt variabelt hva de forskjellige høyskolene har Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 * *** ***** ******* ********* *********** ********* ******* ***** *** * Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 * *** ***** ******* ********* *********** ********* ******* ***** *** * Haha! xD Hvor mange er det ikke som har fått den som første oppgave når de starta på dataingeniør? Rent nostalgisk! Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 En anna liten oppgave: Brukeren skriver inn en tilfeldig streng, eller setning hvis han/hun vil. når brukeren trykker enter skal et histogram over tegnene som ble brukt vises. F.eks: input> ababcdeee A: ## B: ## C: # D: # E: ### og som en ekstra vi kan man prøve å få den til å være liggende kontra vertikal: (beklager om stilsettingen blir kødda til, men you get the point) A B C D E # # # # # # # # # ^^ Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Akkurat den der tror jeg ikke at jeg var innom engang, men vi hadde andre morsomme oppgaver som f.eks å lage de minste og raskeste programmet for å beregne Traveling Salesman ^^ Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Takk for svar Skal se gjennom linkene og se hva jeg får ut av dem! -Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå