kate Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Jeg hadde en minnebrikke hvor det var tatt opp en times video fra et SONY handycam videokamera. Jeg satte brikken i mac'en, og det kom opp et automatisk importeringsvindu. Jeg trykke ja, neste, valgte mappe osv uten å tenke meg om. Det skulle jeg visst ikke gjort. Det var nemlig adobe cs5 pakken sin downloader, og den la alle filene i en og samme mappe. Så skulle jeg åpne filene iMovie for å begynne å redigere, men NEI, det funker jo ikke. Uansett hva jeg prøver for å importere så vil den ikke ta filformatene. Hadde jeg bare latt det ligge der det var på minnebrikken, og brukt iMovie til å importere hadde jeg jo ikke sittet her og revet meg i håret. Vær så snill og hjelpe meg noen. Jeg har googlet, uten hell. Får opp noen treff, men det er ikke helt det jeg er ute etter (eller så forstår jeg ikke det som står). Det nevnes noe med dette mappesystemet, filstrukturen kamera lagrer i, men jeg vet jo ikke hvor filene skal "legges tilbake" i såfall. Endret 24. april 2012 av kate Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Du har slettet alt fra minnekortet? Lenke til kommentar
kate Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 Ja, det ligger inne en sånn automatisk sletting når jeg overfører. Jeg bruker dette nedlastingsprogrammet når jeg importerer bilder, og er så vant til å bare kjøre gjennom. Var litt for kjapp kan du si... Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Ja, det ligger inne en sånn automatisk sletting når jeg overfører. Det hadde jeg aldri turt å gjøre, verifiserer alltid bilder på PCen før jeg sletter. Hvis du ikke har brukt kortet på nytt finnes det undelete-program du kan prøve. Noen gratis, noen du må batale for. Enkelte Sandisk-kort gir deg tilgang til et slikt program fra Sansdisks websider (serienummer i pakken). Ellers kan du søke på nettet. Har du et ekstra kort kan du prøve å filme med det og se hvordan filstrukturen ser ut, da er der fordel med litt datakunskap eller en som kan hjelpe til litt. Endret 24. april 2012 av se# Lenke til kommentar
arthon Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Ta en kopi av innholdet i mappen du har lagret filene i stedet for å prøve å importere dem rett inn i iMovie, og flytt dem så til mappe systemet du bruker til iMovie. Ikke det at jeg har greie på Mac, men det kan da ikke være vanskeligere enn det? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Skjønner ikke helt hva du mener. Ligger filene "fanget" i en mappe, eller er de av feil filformat? Kan du ikke åpne de i CS5 for så å eksportere de igjen? Lenke til kommentar
kate Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Takk for alle svar. Jeg fikk til å åpne filene i Adobe Premiere, så det fikset seg på et vis. Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg fikk til å åpne filene i Adobe Premiere Fint at det ordnet seg, og positivt at du sier fra. Det er mange som ikke gidder det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå